|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Efter att ha släppt tanken med X5 pga besinslukandet och istället riktat in mig på en 540 touring så undrar jag om någon har information om denna bil med regnummer: ANK387 Någon här som känner till den? 10 ägare sedan importen -07... | |
| Ingen? ? | |
|
Är den till salu nu? Min bil: Länk |
|
|
Finns ej ute... Har du någon info om den? |
|
|
Har sparat gamla annonser och så. Min bil: Länk |
|
|
Okej... Jag hittat lite bilder från förra ägaren och den ser ut att vara i extremt fint skick. Det jag är mest orolig över är antalet ägare under en så kort tid. Vissa ägde den endast ett par månader innan dom sålde den vidare. Funderar över milantalet också. Växellåda undrar man om man behöver vara orolig för och även motorn. Risken finns väll att vid dom miltalen att gliskenor och kamkedjesträckare behöver bytas. Vad hat du för erfarenhet? Vad har du behövt göra med din, och oroar jag mig helt i onödan om nämnde saker? |
|
|
Det som avgör är väl egentligen hur den är körd och servad tidigare. Jag köpte min för två år sen den hade då gått 20000 mil. Servad enligt bok och den kändes inte sönderkörd, men vad vet man egentligen? Jag bytte kamkedjesträckare direkt och sen gjort oljeservice på varje 1000 mil. Motorn låter jättebra och nu har den gått 26000 mil. Min växlar fint men ett oljebyte i låda är nog aldrig fel. I övrigt så har jag bytt kylare, generator och renoverat framvagnen inkl stötdämpare. Sen såklart en massa småpul.Det finns ju inte så många såna här så det gäller bara att hitta en fin och sen vara beredd på att ta problemen när de kommer. Meckar man inte själv så tror jag det är fel biltyp. Jag räknade ut att om jag gjort det jag gjort på dessa två år och lämnat den på BMW så hade det kostat mig ca 100 tusen kr. Har nog lagt dryga 30 men då har jag gjort allt jobb själv i princip, och köpt delar från den klart billigare internationella marknaden. Min bil: Länk |
|
|
Okej. Ja jo så är det ju. Men känns dom att det inte spelar någon roll vilken bil man köper, dyker ändå upp problem lägger hellre 2-1500 kr extra per "rep" och har en sån här bil än en toyota whatever... om du förstår vad jag menar :) Säg att jag betslar "min" meck ca 200 kr timmen så blir inte allt för dyrt om det sker något.. Vad tycker du är en rimlig peng för en sån här bil? 25 000 mil, 10 ägare, Fullutrustad, ingen rost, grymt skick ytligt?? |
|
|
50-65 tusen beror ju på fälgar och däck och hur mycket småfel som finns. Min bil: Länk |
|
|
Okej.. ungefär samma tankar som jag har! Hittar du någon info om den så hojta gärna till! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.