AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.591

High Battery Discharge Rate, hur felsökes problemet?

Ri
4
Ridder
550i 2006
Hej, Autopower. Efter några år av "lurking" så var det dags att skapa ett eget konto här.

Jag har en 550i 2006 som laddar ur batteriet. Har provat med nytt batteri men problemet kvarstår, istället får den stå på laddning med smartladdare för att fungera normalt.

Efter att ha scannat felkoder så hittar jag inget som specificerar vad som kan vara boven i dramat.

Vad jag har förstått kan det ta upp till 60min innan bilen går in i sleepmode.

Har möjlighet att kolla "hidden codes" men har tyvärr inte hjälpt. Bilen har Comfort Access vilket möjligen kan vara problemet, men det är inte lönt att gissa sig till vad som är fel.

Så det jag undrar är om någon har haft samma fel och hur man ska gå tillväga för att felsöka själv?
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Generella tips

Ett sätt för E39 (som nog borde funka) är att testa att koppla ur olika säkringar/mäta amp vid säkringen, finns mätare på biltema. Då kan man ringa in det lite närmare i alla fall.

Jag antar att du kollat generatorn? Finns bra voltmätare att köpa (om det behövs, har dålig koll på din modell) används i cig-uttaget så kan du se om generatorn genererar något.
Ri
4
Ridder
550i 2006
Generatorn är kollad och var inga problem.

Ja idén är inte dum. Det enda är att det krävs lite tålamod då det tar tid för bilen att "somna". Precis som du säger så borde det ringa in felet någolunda.

Jag sökte på forumet i tidigare trådar men hittade mest allmän diskussion om problemet utan nån direkt lösning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.