|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter en 535d touring! Vill helst ha en lci men då jag har ganska tajt budget (runt 150k absolut max 170) Så vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Den måste ha M-paket, komfortstolar, skinn svart eller beige, panorama, dragkrok! Men gärna mer utr såsom headsup,navi mm Ska man vänta tills priserna sjunker på lci? Eller ska man slå till på en svagt utr lci, utan skinn, lite mer mil osv? Eller ska man köpa en hyfsat lågmilad (runt 11-15k mil) 05-06? Nån som kan ge mig råd? Tanken är att chippa bilen osv! | |
|
Jag letade också efter 530xd med M-paket, för jag tycker den är snyggare speciellt sidokjolarna och bakdelen. Konstaterade att dom var dyrare, kanske 10k till 20k. Köpte därför en "vanlig" med all utrustning som du räknar upp, utom panorama. Har hört många som fått stopp i dräneringen och vatten i bilen. Med 18" M-fälgar så tycker jag min bil är nästan lika snygg som en M-sport. Mitt råd fundera på om du kan undvara M-sport och välja bort panorama, men leta efter en med all utrustning, definitivt skinn och komfortstolar och sätt gränsen vid 18k mil. |
|
thekinglives |
Vad händer vid 18kmil? exploderar den:)? |
|
Ja M-sport kan jag avvara om bilen i övrigt är riktigt bra utr! Tycker dom ser riktigt tama ut i fronten utan bara:( Såg en 08 med sportaut panorama osv men utan läder o M-paket till hyfsade pengar, men det är väl lönlöst o försöka sälja den om ett par år utan läder?? |
|
|
Eller kan man eftermontera skinninredning utan att blanda in bmw med massa felkoder o div? |
|
|
Satsa på en LCI och en som har den utrustningen du vill ha. Allt går att byta men är ju en del jobb och sen när du skall sälja kanske spekulanter undrar varför det är bytt om dom kollar upp utrustningen. Kanske importera en, ex. Länk Länk Länk (Litauen kanske inte är så lockande att importera ifrån men bra utrustning..) Finns väl tre bilar på Blocket också med M-sport som man får under 170k men två är ganska nyimport och en 2010 Länk (tveksam till milen) Länk Länk Lycka till! Mvh Ubbe |
|
|
Kanske några bättre alt. Länk Länk Länk |
|
| Tack för svar! Jag har sett dem 3 svenska på blocket, den mest intressanta för min del är den svarta med drygt 19000 mil på mätaren! Det tråkiga är att alla ligger runt stockholm o jag i göteborg, så det är ju inte bara att åka o kolla! Men har mailat om mer info! Nåt speciellt man ska kolla när dom rullat 18k mil o upp? Jag har mest köpt billiga bilar innan, så då har det inte vart så farligt om nåt skulle paja... | |
|
Läs begagnatguiden för E60/61 här på Autopower om du inte redan gjort det, där ser du de vanligaste felen. Kolla även felen som är listade i guiden på forumet så får du tips hur du kollar bilen. Det är svårt att komma ihåg allt, gör gärna en lista och bocka av. Jag hade läst, men upptäckte efter 4 veckor att bakrutevärmen inte fungerade = kabelbrott. På en fullutrustad bil missar men lätt ngt. Kabelbrott, kompressor till luftfjädring, momentomvandlare är kanske det viktigaste. Alla mina BMW har varit/är importer, men jag tycker det är svårt kolla om milen stämmer. Bättre köpa svensksålt. När man köper bil på annan ort är man alltid i underläge tycker jag. Det finns säkert trådar om köpråd på E60/61 här på forumet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.