AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
20.928

Vilket bolag har maskinskadeförsäkring upp till 10år?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jo, det är självklart att jag måste vara kvar som kund. Men så länge de har attraktivt pris och bra villkor är det inga problem. Om något sedan förändras så får jag ta i beaktande om de extra milen gör det värt att ligga kvar hos dem.

Det är nog relativt få kunder som kommer att ha verklig nytta av erbjudandet, eftersom det som i mitt fall är 12000 mil kvar till gränsen och då har nog de flesta hunnit byta bort bilen. Jag brukar dock behålla bilarna länge så mig passar det bra.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
AlexanderK,

Jo det är klart han måste ha den där hela tiden, hur skulle det funka annars? "Jag hade 15.000 mil första året så varför får jag inte komma tillbaka efter sju år och fortsätta?"

Han är ju "helkund" skriver han så troligen innebär det ingen större förändring att sitta fast hos dom i 8 år --- även om ingen sagt något om premiens utveckling...
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Micleg: det var inte riktigt så jag menade: flera bolag som har extra generösa maskinskadeförsäkringar brukar kräva att bilen skall ha varit försäkrad där hela tiden ända från ny fram för att ge den längre maskinskadeförsäkringen. De vill ju liksom låsa in kunden.

Själv skulle jag inte tycka det var särskilt intressant att bestämma mig för att ha samma bolag de närmaste 6-7 åren så jag skulle inte tycka det var så mycket att ha, men om samma bolag har bra premier så är det ju en trevlig bonus. Dock skulle förmodligen jag också byta bort bilen innan den hade gått så långt.
De
143
Dez_
520iA Touring -14
Svarar på min egen fråga: Verkar som att villaägarna erbjuder 15k mil om man är medlem och tecknar försäkringen genom dem.
cr
3.937
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Villaägarna har 8 år.

Folksam har 10 år med Bilförsäkring Stor, men 12000 mil.

MVH Christofer
Swedbanks bilförsäkring

Skydd vid skada på motor, växellåda och elektronik upp till 15 000 mil och 12 år
cr
3.937
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Du måste vara Swedbank-kund. Sen vet jag inte hur bra Tre kronor är som försäkringsgivare. Hur ligger de till i pris?

För egen del brukar jag alltid jämföra Nordea och Ica, de brukar alltid vara dyrare än IF och Svedea som är respektive försäkringsgivare.

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.