|
|
|
|---|---|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, I min 316 Compact fungerar inte CD-spelaren. Jag har köpt en begagnad CD/Radio-del av en jobbkollega (identisk med min nuvarande såklart, fast fungerande) och nu vill jag montera den. Så frågan då: Var ska jag börja bryta o bända? :-) (d.v.s hur bör jag försiktigt gå tillväga för att inte skada några paneler etc, för att montera min "nya" radio?) /Anders |
|
Börja med att försiktigt bända upp panelen som sitter över handskfacket - den låser panelen som sitter över radion på högra sidan. Därefter pillar du försiktigt upp listen över radion och därunder sitter det två skruvar med vanlig sexkantsskalle som håller fast radion - lossa dem och sedan är det bara att dra radion rakt ut. Jag använde en relativt "vass" smörkniv av plast som "bändverktyg" för att inte skada listerna. Listerna sitter fasttryckta rakt in och sitter med stift som "bara" sitter fast med friktion i själva instrumentpanelen. Så listerna skall "rakt ut" för att lossna. Mvh Johan B |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Stort tack Johan - som vanligt! (dina inlägg är inget annat än suveräna) /Anders |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.