|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Smg lådan på min e36 m3 strular, får inte i 1an när jag står still, backen funkar alltid, och om jag drar i manuellt läge så tickar det eller det slår nästan om spaken. Kugghjuls lampan lyser, snälla tacksam för svar!! Mvh Joakim BMW - det bästa | |
| Omöjligt att svara på vad det kan vara för problem, läs av bilen & se vad det finns för felkoder lagrade & utgå ifrån det. | |
|
Kommer inte iväg från en uppförsbacke, någon med samma fel eller vet vad som e knas? Backen går i men inte d den e kvar på 0 och blinkar mvh BMW - det bästa |
|
| Riktig problemlåda... bygg om till manuell är det ända rätta och ekonomisk hållbara. | |
|
Kom du fram till vad felet var? Har nästan samma fel, dock är det backen jag inte får i . Ställer sig i läge R0 istället för R1 |
|
|
Funderar på att köpa en E36 med SMG men kanske inte att rekommendera med tanke på de 3 trådarna om SMG problem? (Enlig BMW mekar är det en komplicerad historia men normalt sett så är själva växellådan som ju är manuell med en växlingsrobot stabil men har många sensorer etc som kan strula. ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.