AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.601

Behöver er hjälp ang bmw 320 ci e46 bilstereo (orginal)

Ra
4
Rallew11
BMW 320ci Coupé
Hejsan!
Igår så köpte jag en BMW 320 ci Coupé och har lite frågor ang min bilstereo som är bmw business cd orginal. Jag testade vanliga cd skivor men tycker dom verkar vara lite förstora för denna spelaren och då är min fråga, finns det några mini skivor som används?
Och sen har jag en FM sändare från min gamla bil som jag vill använda och när jag kopplar in den i 12v uttaget där fram så får den ingen ström ser de ut som. Finns det något annat uttag eller måste jag göra något manuellt för att få igång dettta?

här har ni bild på hur de ser ut Länk

Är tacksam för alla svar!
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Det är vanliga cd skivor till din cd spelare o det finns bara en ytter diameter på dom.
Har du ingen ström i cigg uttaget får du kolla säkringarna , men kolla med en annan mobilladdare eller något först så det inte är den som bråkar.
Ra
4
Rallew11
BMW 320ci Coupé
Okej tack så mycket för hjälpen :)
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Ta en laddare med lampa/diod på så att du ser enkelt att det lyser när du har stoppat den i uttaget.
Tror att uttaget fungerar utan att ha tändningen på .
Har du kollat så förra ägaren inte har glömt någon skiva i cd spelaren.
Lycka till med din nya bil..
Ra
4
Rallew11
BMW 320ci Coupé
Har precis fixat laddare med diod som jag ska testa under middagen, köpte bilen hos en bilhandlare så det ska inte sitta någon skiva i. Testade säker inte att köra in cd ordentligt för jag såg någon review på youtube och killen snackade om "mini discs" så tog kanske för givet att det inte fungerade med vanlig.
Tack så mycket!
Ni
966
Nip
320i-04
CD:n skall i princip sugas in - det är inte mycket push du skall göra - 1/4-del kanske.

Men tryck utmaningsknappen med pil(tror jag) så skall ev. skiva spottas ut.

Det kan vara ett fel som förbisetts av handlaren före han sålda bilen.
Ra
4
Rallew11
BMW 320ci Coupé
Okej ja det har du rätt i, ska dubbelkolla detta idag, tack för tipsen :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.