|
|
|
|---|---|
|
Tja! Ska byta sommarfälgar på min e91 330xia nu till sommaren och har kikat på dessa. Länk Länk Kommer att köra 18x8" med 225/45 däck fram och 18x9" med 255/40 däck bak. Har haft 19" tidigare, men är så dåliga vägar här uppe vars jag bort + att jag har m-sport chassiet så de blir inte så kul. Skär i hjärtat varje gång man träffar en dålig vägskarv.... Tycker själv att inter actions version ser lite bättre ut. Vill ha en lite bredare kant bak för att få den att se lite fläskigare ut. Tycker e91an ser jävligt rå ut med bbs lemans stuket på. Dock vet jag inte om 18" kommer att se litet ut då de har kanten innan ekrarna tar slut. Tar gärna tips på andra fälgar kring 2000kr/st klassen med bred kant och mycket ekrar. Funkar Et38 bak och Et35 fram? Fanns att välja Et20 bak men då kanske de hamnar för långt ut? Om jag förstått de rätt. /Max | |
|
Är du säker på dimensionerna på däcken? Min E91a rullar.på 225/45-17 fram och 255/40-17 bak. Går du på samma profil, fast 18" blir det ju större rullomkrets va? //Anders |
|
| Se på fan! Jag hade nog fel, de satt 225/40 fram och 255/35 bak :) | |
|
Misstänkte det. Kolla på 17" med smal kant så tjänar du lite komfort. //Anders |
|
| Nä jag kommer att köra med 18". Bara att jag blir lite orolig hur de ser ut i 18" med lemans replikor. Har bara sett i 19" och då ser de riktigt läckert ut! | |
|
Här är en bild på mina vinterfälgar. Dock så är alla 8x18 Länk |
|
|
Tack! Såg inte alls dumt ut faktiskt, jag kommer ju få bredare fälg bak också. Du har originalchassie? Tycker den såg så hög ut i fronten |
|
|
Jepp, det är std chassi. Här är en annan bild med sommarfälgarna som är bredare bak. Länk |
|
| Tänk på att du ska ha samma rullomkrets på alla hjul om du har en fyrhjulsdriven bil. Vet inte exakt hur känsligt det är, men det vet garanterat någon på detta forum. Eftersom ingen annan påpekat det än kanske det inte är så noga? | |
| Jo jag vet. Men de satt den dimensionen när jag köpte bilen. De funkade perfekt! | |
|
225/40 och 255/35-18" är ju en standarddimension så det är inga konstigheter där. Bakdäcken har bara några millimeter mindre rulldiameter. På originalfälg M 193 så är det ET34 fram och ET37 bak. |
|
|
Et35 då sitter dom långt in Et20 funkar men då kan du inte ha 255/40 bak då får du köra 235/40 eller 225/40 och ev lite valsning men dom kommer sitta riktigt snyggt jag kör 19x9.5 ET20 235/35/19 bak på min E90 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.