|
|
|
|---|---|
|
Kollar på några fälgar men vet inte om don passar 19x8,5. Et40 19x9,5. Et40 Däcken är 235/35-19 265/30-19 Någon som vet om det funkar utan att modifiera bilen ? Tacksam för svar | |
|
Det kommer se hemskt ut... Särskilt fram. Jonas |
|
|
På vilket sätt då ? |
|
|
Kommer inte se hemskt ut fram. Dock kommer de bli ganska tajt med 235:or. Kör själv med et35 och 225;or just nu, och de är riktigt tajt, för tajt :-) Bak kommer de inte funka, blir någon mm för brett. Räknar med att e87 har likadana hjulhus som e82?! |
|
|
Jag hade 8 tums fälgar med ET35 som vinterfälgar när jag köpte min 130 (bytt till orginal nu). Dessa fälgar är 13mm bredare varaav hälften bygger utåt men har å andra sidan 5mm högre Et, hamnar alltså 1,5mm längre ut, eller typ lika kan man väl säga. Det såg knäppt ut då Däcket hamnar kant i kant med skärmen upptill men långt utanför karossen i övrigt då E87ans hjulhus "går ut" upptill ganska mkt. Vistt kan det se lite fetare ut med fälgarna längre ut i hjulhuset, men dessa hamnar 20mm längre ut än fetaste orginalfälgen... det ser helt enkelt bara dumt ut. Max 10mm bredare utåt än orginal är min rekommendation. Instämer med Haas att det lär bli för tajt bak också, men där har jag inte egen erfarenhet. /Jonas |
|
|
Uppgraderade PRECIS med dessa (BMW orginal) CSL-fälgar till min plutt-etta. 225/40/18 ET40 255/35/18 ET38 (?) 35? minns inte, men det var inte ET40 runt om. Dessutom sänkt 10mm med KW-1-chassi. Bildbevis: Länk JAG tycker att det ser helrätt ut. Men visst, det har skrapat i litegrann både bak och fram, men bara lite :) Fick nya länkarmar och olja idag. Så nu går den fint. |
|
|
Groggyfroggy: Då har du nog blivit blåst, för CSL-fälgen finns inte som 18 tum orginal. Sen om det ser bra ut eller inte är väl i betraktarens ögon, svårt att se på den lilla och suddiga bilden. Men passar gör dom helt klart inte, då du ju själv skriver att dom tar i både här och där... /Jonas |
|
|
Något annat snyggt förslag på fälgar som skulle passa bättre ;) |
|
|
VMR V710 finns i passande storlekar, ända upp till 19 tum. liknande utseende på dem som CSL /Higgins |
|
|
Vmr sitter som en smäck! :) Kör själv 701:an på min. Söker du en fälg likande csl så är det VB3:an du ska ha Länk |
|
|
Såg nu i försej att dom endast finns i et40 som högst, så 710:an är bättre på de sättet då den finns upp till et50. Finns många andra snygga fälgar ifrån dom också Såg nu i försej att dom endast finns i et40 som högst, så 710:an är bättre på de sättet då den finns upp till et50. Finns många andra snygga fälgar ifrån dom också Länk |
|
|
schmeidmann säljer väl VMR fälgar till 1-serie med 235/35/19 8,5breda fram och 265/30/19 9.5 breda bak.. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.