AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.030

BM-Autosport uk

bo
18
borgargatan
525 touring m-sport-07
ford thunderbird-64
Hejsan.
Jag har fått hem fälgar från BMA helt ok,min dotters man såg dessa och ville att jag
skulle beställa en omgång till honom också då jag fick detta mailsvar:
Also, I'm afraid we can now only sell to you if you have a company or know a company that is Vat registered and you can give us a vat number, as we have reached our selling limit to private customers in your country for this year before we have to register for vat in your country. Alternatively we can recommend a re-seller in your country but their prices will be more as the VAT is higher in your country plus they would have to make their profit.
kommentar någon? Med vänlig hälsning håkan
Jo
86
Joe_
Volvo V70
Han har en bestämd kvot/år som han kan göra till privatpersoner. Sedan är det bara företag som gäller.
bo
18
borgargatan
525 touring m-sport-07
ford thunderbird-64
Ok,då förstår jag......

Då hade jag tur som hamnade i den "kvoten" !

Med vänlig hälsning håkan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Och den kvoten brukar han nå i mars varje år... Bättre att han enbart hade sålt fälgar till SE för däcken är inte så mycket billigare än man hittar på Däckonline och de norpar en massa på hans kvot.

___
//Ulf
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Hehe denna tråd kommer alltid upp vid den här tiden. :D va själv inne på att köpa från England, tyvärr var jag på fel sida kvoten..
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag köpte mina där i mars 2011 och då var det på håret. Bara några dagar efter jag köpt mina så var det någon här på forumet som fick nobben pga kvoten.

___
//Ulf
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Tråkigt hade själv planer på att beställa därifrån förut. De har ett bra sortiment på många snygga fälgar till BMW.
Detta kan väl inte vara någon stor grej att gå runt? Känner man bara någon som har ett företag så går det onekligen att beställa. Lite bök blir det i och med gällande lagstiftning (tänker då på distansavtalslagen) men om man är tjenis med slutkunden så ser jag inga problem med att lösa detta.
Om inte annat så är det korkat av försäljaren. Att momsregistrera i Sverige är relativt smärtfritt och han slipper tappa 9 månader av försäljning. Enda bakslaget är att han behöver sätta svensk moms på priserna till Sverige.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.