AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.739

vad tror ni om denna bil?

Sida 2 av 2
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Ni som hävdar ur er att den är för dyr - har ni nåt exempel i hela Sverige på en M-sport som är billigare? Jag hittar nämligen inte en enda...

-------
//Lövet
Finns ju inte speciellt många bilar att jämföra med heller... Jag skulle inte kunna tänka mig att betala den summan för en importbil med så höga mil även om det är en M-sport, men man får väl förutsätta att det finns normal prutmån på bilen och då kan den väl bli mer rätt i pris.
Den ar ju intagen av BMW Sverige sa ar val en Premium Selection giasar jag, Den VAG handlaren som saljer ar val en av dom storsta i Norden+ Baltikum tror jag, Pruta till 160 ...
ji
38
jimmy800
Bmw 325i E36 (1991)
Murpz: Hur fick du fram informationen om att de är BMW sverige som har tagit in den? vore intressant att veta. 7 april åker jag ner och slår ett öga på bilen återstår att se om de blir köp eller inte.Får dåliga vibbar härifrån ang bilen hade hoppas på mer positiva saker om bilen men men vi får se...
Be
166
Beemer4life
320d Touring -20
Köpte precis en 320d -10 (uttagen -11), men jävligt bra utrustning och som gått 4300 mil och betalade 185 000...

Den där bilen du har där känns lite för dyr trots att den är dyrare från början än min, men den har fan gått 16400 mil ändå.
ji
38
jimmy800
Bmw 325i E36 (1991)
Okej okej jo självklart ska jag pruta på priset med tanke på milen.Men kollar man vad dom ligger i för prisklass trots att de inte finns så många ute just nu så är den inte så fasans fullt dyr.Men de är milen som gör att den känns en anning för dyr...
//
300
///535power
320d EDE -11
Känns ju väldigt lustigt att BMW sverige skulle ha tagit in bilen då skulle den ju vara svensksåld och vilket jag förstår att denne inte är

lämnar man som privatperson bilen till bilfirma på säljuppdrag och den säljs med finnansiering så måste bilen först skrivas över på bilfirman sen kan den säljas till kund så om bilfirman lämnar en garanti på alla bilar skall denne garanti även gälla här.
ji
38
jimmy800
Bmw 325i E36 (1991)
Om du läser mina föregående inlägg så ser hur allt kommer gå till...
En kreditspärr innebär också att bilen är säkerhet för en kredit, dvs det är kreditgivaren som äger bilen. Det innebär också att man måste kontakta kreditgivaren i samband med försäljning/köp av bilen.

Då många bilar ofta har högre kredit kvar än bilens värde så är det viktigt att krediten löses när man köper en bil.

(anledningen är att värdeminskningen på bilar är hög i början vilket gör att värdet minskar fortare än billånet amorteras)

Av denna anledning så är det inte så vanligt att bilhandlare byter in bilar på avbetalning utan istället säljer dem för kundens räkning i samband med att bilägaren köper en annan bil.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Nej kreditgivaren äger inte bilen. Det går utmärkt att byta ägare på en bil som har äganderättsförbehåll (som det egentligen heter) utan att betala skulden först.

Däremot är det väldigt dumt eftersom kreditgivaren kan utmäta bilen om förra ägaren inte betalar skulden.

-------
//Lövet
En annan nackdel med dessa bilar är att försäljningspriset ofta är satt till kreditnivån vilket kan vara en bit över reellt värde och att säljaren inte lämnar någon prutmån då denne inte vill förlora på försäljningen.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det finns inga tvång som säger att det måste vara så. Har själv i min ungdom tagit kredit på bilar och aldrig vid något tillfälle har lånesumman varit över marknadsvärdet. Vi vet inte vad restskulden är på denna bil någon av oss.

-------
//Lövet
Första reggade ägaren är EM-bilar i Eskilstuna, alltså BMW i Eskilstuna så då lär det ju stämma att den togs in av BMW när den var 1 år gammal. Att bilar i den här prisklassen har kreditspärr är inget ovanligt, det är ca 1 år kvar på krediten som BMW finans står bakom. Borde mao inte vara nån större restskuld kvar på bilen. Det som skulle störa mig lite är väl att nuvarande ägare bara haft den sen 201310. Varför sälja redan?
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Bara fyi: Vid förmedlingsköp kan man reklamera både mot säljare och förmedlare. Sen får de bråka hur de vill, vilket de kanske gör också.
ji
38
jimmy800
Bmw 325i E36 (1991)
GE: hur får du fram information om att de är BMW i Eskilstuna som har tagit in den?? Vore som sagt intressant att veta.varför den ska säljas är för att tjejen ska få firma bil från Tele2
Jag gjorde bara ett fax-utdrag på bilen från transportstyrelsens sida.
ji
38
jimmy800
Bmw 325i E36 (1991)
Jaha okej misstänkte de,Har inte kunnat gjort de själv PGA inte har nån fax..Men nyttig information från ditt håll!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.