|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att chipa min BMW 525IA 2006 årsmodell? Jag har 218hk och jag har hört att chipning sänker bensinförbrukningen. Stämmer detta? Tips på pålitliga ställen för chiping. Tack på förhand | |
|
Ja, jag har en kompis som kör en 325ia med 218hk motorn. han har mappat om sin bil i sthlm och har fått en piggare bil, utan fartspärr trots den blygsamma ökningen på ca 15hk och 20nm. givetvis går det ju att köra ngt sportluftfilter och annat avgas därtill samt endast tanka vpower alt. 98oktan. |
|
| Tack för ditt svar! Har du information om vad det kostade? Jag tankar vpower idag och det gjorde stor skillnad. Jag körde med 95oktan innan tills jag läste instrektionsboken att motorn är konstruerad till 98oktan men det gick bra med 95oktan också. Jag kan hävda att det skiljer sig 10% till 20%. Bilen blev mycket piggare helt enkelt. | |
|
Nu vet jag inte om jag missuppfattade dig, men menar du att du upplever att bilen blivit 10-20% starkare av ditt byte från 95 oktanig bensin til 98? __________ Mvh Grelle |
|
|
tror han menade 10-20% snålare.. tror d kostade nånstans vid 3500-4000;- med nöjdkund garanti |
|
| ring o prata med pitstop.se (upplands väsby) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.