|
|
|
|---|---|
|
har en 525 xdrive -07 bensin som växellådan börjat krångla på. automatlådan lägger inte in 6ans växel ibland måste lägga in den manuellt. har även upplevt att den lägger ur 6ans växel för tidigt ibland när man väl fått in 6an. även lite ryckiga växlingar ibland! vad tror ni det kan vara för fel? tack på förhand! | |
|
jag skulle kanske råda dig att Nolla adaptionen på växellådan till att börja med. Länk |
|
| har inte nyckel som ja kan vrida men antar att de är likadant? är väl bara så jag får på tändningen sen hålla in gasen? ska prova det återkommer med svar! | |
| Japp. Samma princip. Stoppa in nyckel , tryck på tändning utan att ha foten på bromsen | |
| Blev ingen skillnad fortfarande samma problem än!! Något annat förslag? | |
|
Hur långt har bilen rullat? Dragkrok och mycket körning med lastat släp? Åk in till din närmsta BMW-handlare och få olja samt filter i automatlådan bytt samt felkoder avlästa är mitt tips. Mvh Asken |
|
|
Diffande rullomkrets på däcken kan ge märkliga symtom från både växellåda och ABS. /Saij |
|
| Den har gått 11000 mil, nja den beter sig så både med och utan släp! | |
|
hansson. Eftersom din bil är fyrhjulsdriven så är det ganska känsligt precis som Saij skriver med rullomkretsen. Har varit med om en X-drive som ryckte i drivlinan pga mer slitna däck bak än fram. Nya däck sen försvann det. Kanske kan testa byta fram och bak för att se om den beter sig annorlunda. |
|
| ja de går ju prova byta plats på dom men hade exakt samma däck förra vintern och då hade jag inga bekymmer alls med lådan och växlingen.. | |
| Däcken har ju förmodligen slitits lite mer sen dess. Det är ju en billig åtgärd för att testa. | |
| Har märkt att bilen varnar för påfyllning av glykol nån gång då och då nu på slutet, kan de ha nåt med de att göra tro? Har inte sett att det läkt ut nån glykol iaf! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.