AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
7.425

Eftermontera bluetooth Audio i F11 520d - 2011?

da
5
daniel_u
520dA Touring 2011
Hej,

Jag har sedan igår en F11, årmodell 2011. Det fungerar bra att spela musik med USB-ansluten iPhone 5. Det vore trevligt att kunna använda bluetooth audio, någon som vet hur jag enklast kontrollerar om min min klarar detta?

I utrustningslistan finns:

S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB-/ljudgränssnitt
S6VCA STEUERUNG COMBOX Styrning Combox

Om det inte fungerar med min bil, går det att eftermontera? Jag ska svänga förbi en BMW åf, men på telefon hade dom inte full koll på detta.

Med vänliga hälsningar, Daniel
Nybliven BMW-ägare
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Hej Daniel, jag har tyvärr inget svar på din fråga men kan tänka mig att det kostar en bra slant och därför tänkte jag rekommendera dig att fundera på saken ordentligt.

Jag har den funktionen och visst är det bekvämt men min erfarenhet är att det tar ordentligt på telefonens batteri, även jag har en iPhone och vill man garanterat ha batteri kvar för resten av dagen får man ansluta en laddare även under en relativt kort tur med musik via blåtand: Och då upplever jag att man lika gärna kan köra via kabel/USB.

Det är bara ett råd så att du inte installerar något du med facit i hand sällan använder!

//Bjersér
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Det ska väl gå på din som har combox. Du har professional blåtand?

Gå in i iDrive (kan inte exakta menyvägen i huvudet) och kontrollera att även audio är aktiverat via blåtand, finns valet tel, audio och data om jag inte minns helt fel. Har för mig att jag på en tidigare F11 fick aktivera just audio i efterhand efter att telefonen var parkopplad.
da
5
daniel_u
520dA Touring 2011
@Bjerser. Kloka ord, kanske räcker fint med kabel USB

@XC60. Bra fråga, jag vet inte om jag har professional blåtand.
Jag ska ta bläddra lite mer i manualen men det ska ju inte vara så himla att hitta blåtand i iDrive.

I det här inlägget beskrivs ett problem som liknar mitt, den ilen verkar ha samm utrustning som min: Länk

Jag hittar inte något alls med blåtand i iDrive. Kan det vara så att bilen är helt blåtandslös?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Har för mig att det går att eftermontera billigt om man har combox. Kolla listan att du inte har det ?

da
5
daniel_u
520dA Touring 2011
@Sim, bra tips? Jag har combox. Jag hoppas Bavaria Sthlm har koll på det här, fick inget bra svar på telefon trots att dom har reg- och chassinr.

Någon som har en bra kontaktperson hos BMW åf (Bavaria eller annan) med kärnkoll på blåtand?
da
5
daniel_u
520dA Touring 2011
@Sim, bra tips! menar jag :)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Skicka mig ditt chassinummer, så kan vi kolla upp den, eller gör det själv på Länk
da
5
daniel_u
520dA Touring 2011
Tack, du har ett meddelande.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Jag har samma två optioner som dig också, men har även SA633 (som du saknar), vilket är bluetooth.

Dock vet jag att det kan eftermonteras om man har combox, då den tydligen ska innehålla bluetooth.

Prova att googla. Jag har för mig att man måste installera en mikrofon och seda koda om comboxen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.