|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Robert J: Den andra dosan har enbart med GPS-tracking att göra. Dvs har inget att göra med larmet. Grattis till beställningen! |
|
|
acey, kan det vara Defa DVS90 som man erbjuds montera in? Länk Pappa har tänkt låta installera ett sådant i sin MB E300 Hybrid -13, får man tro Defa själva så ska det vara väldigt bra. /Masten |
|
|
Länk /Anders |
|
| Masten: exakt det larmet är det. Allt bra - än så länge :) | |
|
Länk Är det lätt att installera själv, DIY, eller lämnat man in bilen? |
|
|
Tar och bumpar den här tråden lite. Är inne på att beställa en X5a, men hur har det sett ut med stölder och inbrott i bilen? Det är en riktigt fin bil, men blir man en levande måltavla för maffian med en sådan? Då har jag ändå gett avkall på X6an med enda anledning att det verkar vara en trubbelmagnet - mer eller mindre alla som jag vet haft en X6a har också blivit av med den nån gång. Vad vet vi om hur saker och ting blivit med den nya generationen X5/X6? Mer stöldsäkra förvisso, men min kompis pappa blev slagen och rånad på sin X5a av mindre diskreta tjyvar. Visst är det en härlig känsla att köpa en fin bil, men övergår inte den i konstant oro efter ett tag, där man ständigt försöker skydda både bil och hem från dålig uppmärksamhet? |
|
| Länk Inte sååå farligt just nu med stulna F15. | |
| Mycket beror väl på vart man bor och kör sin bil. | |
|
"Mycket beror väl på vart man bor och kör sin bil." Gör det? De verkar bli lika mycket stulna på Östermalm och i Djursholm som i Södertälje. |
|
|
Jag hade inte varit ett dugg orolig över att äga en X5/X6 F15/F16 inte en enda har stulits i Sverige sedan de kom ut på marknaden (reserverar mig från de som kan ha hittats på någon eller några dagar, så ofta är jag inne på larmtjänst:). Bilarna är DNA-märkta och har ett mycket bättre stöldskydd än E70/E71. Det är fortfarande E70 och framför allt E71 som löper risk att stjälas. Har man en E71 bör man minst DNA-märka och helst ha spårutrustning, gäller även fräschare E70. Mvh Stephan |
|
| Saab9-5, Stockholm och Södertälje kan nog ända räknas in i samma område. Tänkte mer jämför Stockholm med Katrineholm eller Östersund t ex... | |
|
Fick höra idag av säljare att F15 också "stals mycket" i början innan tjyvarna började inse att det fanns spårsändare monterat. Tror snarare att de istället lärt sig störa ut sändaren... Kommer väl bli lite av en ny livsstil nu när jag beställt en, där man alltid får fundera på var man ställer sig och alltid ha nyckeln i fickan när man spelar fotboll eller är på gymmet. Måste dessutom bygga garage när det är dags för villa snart, vilket i sin tur minskar utbudet på tomter man kan välja. Tänk vad mycket mer huvudvärk för man inte kunde nöja sig med en Kia Sorento istället. Råkar jag ut för nånting med den här bilen så blir det nån asiatisk plastbil livet ut. |
|
| Fick höra av säljare = nypa salt. | |
|
Med tanke på all huvudbry du verkar ha SAAB 9-5 så är det ändå intressant att du köper en. Sen att skaffa tomt eller villa utan garage är ju inget att ha. Se det istället som att detta räddar dig från att göra ett ödesdigert misstag. Man behöver ju inte se det negativa i ALLT. :) |
|
|
Håller helt med dig där Grelle... Jag hade två F15, parkerade alltid utanför mitt hus trots att jag har garage och parkerade rätt så ofta i centrala Stockholm utan några som helst problem. Klart överdrivet tycker jag! /Anders |
|
|
Glaset är helt klart halvtomt för Saab9-5 om man även läser i den andra F15-tråden. Förstår inte heller varför man köper en bil om nu allt är så dåligt med allt från luftfjädring till stöldbegärlighet... |
|
|
Saab9-5: Det är en lögn från bilförsäljaren om du bor i Sverige. Ingen X5 F15 har stulits i Sverige och är borta, gäller även X6 F16. Har någon stulits har den då varit borta några dagar och sedan återfunnits och då har jag missat det på larmtjänst. Gå in på larmtjänst och kolla själv. INGEN F15/F16 är stöldanmäld. Kolla samtidigt E70/E71 där är det massor stöldanmälda. Tydligen är det svårt att förstå att saker kan förändras. Porsche Cayenne 9PA var väldigt stölddrabbad medan nuvarande Cayenne 92A knappt har stulits alls ändå dras Cayenne upp som stölddrabbad. Däremot har X5 F15 blivit stöldskadade och fått navi stulen, men det händer VW Golf och massa andra bilar. Stephan |
|
| Jag brukar se LR Range Rovers med rattlås och tänkte att jag föredrar nästan att bilen är lätt att stjäla med en sändare framför att tjuvar gör inbrott i huset eller tilltvingar sig bilen direkt från mig som förare. | |
|
Hmm, jag hoppas att jag överdriver risken. Men i min bekantskaptskrets vet jag om bara två som haft X6or, båda har fått sin stulen varsin gång. Och en som hade en X5M, han blev rånad på den. Apropå sändaren så verkar den gå busenkelt att störa bort. Men äh, det ska nog gå bra. Samhället blir ju bara säkrare för varje dag som går. |
|
|
Saab9-5: Dina bekanta har blivit av med E70/E71. Det finns massor av olika sändare, har man en sändare som bara sänder ibland hittar inte tjuvarna den. Kontakta företag som tillhanda håller sändare och diskutera med dem. Du är överdrivet orolig, om det är så jobbigt för dig köp en Hyundai I30 eller Skoda Fabia. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.