|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en E92a 325, 330 eller 335a, någon som har erfarenheter om vad man ska se upp med? | |
|
Alla E92 är behäftade med ett fruktansvärt konstruktionsfel - taket går inte att fälla ned! :) Välj en E93 för att minska risken för att råka ut för detta. Skämt åsido, jag efterforskade saken en smula nyligen i samband med att jag köpte min E93 och dessa bilar (E92/E93) verkar faktiskt inte ha några modellunika "fallgropar", det man bör kolla är sånt som man ska kolla på alla begagnade BMW. Elektronik, drivlina, fjädring, elektronik, nämnde jag elektronik? osv. Wilhelm Svenselius |
|
|
Okej, det där med taket kan jag ju hålla med om ;-) jag har googlat runt lite och har inte heller hittat nåt om problem direkt, har tänkt att ha den som åretruntbil, 335ans avgasutblås är dock väldigt snyggt! och 306 originalhk känns ju roligt, har inte kollat skillnaden i försäkring på en 325a och en 335a! |
|
|
Jag jämförde 330i/330d, 335i och M3. Den sistnämnda gick fetbort på grund av försäkringskostnaden. 335i hade väl gått an, men smärtsamt för plånboken. För 330i/330d vad det mer humana pengar. Men allt handlar ju om hur mycket man är beredd att betala och hur mycket försäkringsbolagen tycker om en... Wilhelm Svenselius |
|
|
330 är ju ganska motorstark ändå! 258 hk Mvh Dag |
|
|
Jag försäkrar min 335a för 12500/året värt varenda krona! Skall tilläggas att jag är 22. |
|
|
Borde vara bra mycket billigare för mej Över 50 och bor i villa ;-) Mvh Dag |
|
| Det gör jag med, la över villaförsäkringen och skapade ett sparande hos Lf vilket gjorde att det sjönk med 6000 ;-) | |
|
Men du menar att körglädjen i en 335a är mycket bättre än en 330? Mvh Dag |
|
|
Har bara erfarenhet av äldre 330. Kan bara säga det att rätt utrustning och 306 hk. Känslan är total. Är super nöjd! Skulle inte vilja gå ner i hk. Kan säga att du kommer förmodligen inte ångra på att du köpte 335 snarare tvärtom i så fall! |
|
|
Det är E92 jag planerar att köpa och då är 330 på 258hk. ...så det är ju faktiskt 48 hk mindre! Använder du din året runt? Mvh Dag |
|
|
Okej, det är som min då. Beror på, hade den avställd ett litet tag, är väldigt sparsam på vintern. Drar sig för att köra den då. ;-) Vilken årsmodell är du ute efter? |
|
|
07a eller nyare, hade nog tänkt ha den som åretruntbil. Ingen saltning där jag bor. Vill inte ha ljus inredning och skulle kunna vara nöjd med 18" hjul, den bil jag köper måste va helt fri från parkeringsskador och rost Mvh Dag |
|
|
Liten detalj, men 330i i coupeutförande har 272hk. 330i sedan hade från början 258hk. Men 330i coupe är en ganska ovanlig modell. Lättare att leta och hitta 325 och 335. |
|
|
Jaha.. ja en coupe måste det vara....tack för infon, bra att veta. Mvh Dag |
|
|
Min e92 2009 kostar mig 6000 hel/hel och har den påställd hela året. Kör runt 3500 mil/år och det funkar hur bra som helst. Enda problemet är la på vintern när lister fryser, då vill inte rutan gå ner riktigt. I övrigt en trevlig bekantskap som har bra med kräm, speciellt NÄR du trimmar (inte om), bra komfort, bra baksäte för att vara coupe samt faktiskt inte helt kass vad gäller bagageutrymme. Går ju fälla säten också och då kan man nästan storhandla på IKEA. Snittar 1,01 i stan och 0,87 i övrigt. Kommit ner på 0,74 som lägst på en 13milakörning 110 i farthållare, men den siffran sprack direkt jag var framme och körde in på garageuppfarten typ. |
|
|
Frestar det inte med chipp? Jag har Remus sportsystem på min, oslagbart! Skulle kunna skicka lite bilder på min T-Top ;-) |
|
| Jo, det klart det gör. Om du använder effekten, vill säga. Annars gör det varken till eller från. | |
|
Okej 6000 känns acceptabelt, Mahhbechh är det en 335a du har? Man får se till att ha en flaska silikonspray att lägga på lite då och då i skraplisten på dörren. Chris335, ja jag vill gärna ha bilder, satte du på avgassystem? Mail: dag.pettersson@hotmail.se Mvh Dag |
|
|
De gjorde Ucars i Eslöv! Riktigt fint gjort, jag gör det! |
|
|
Jag kör en e92 330i med 272 hk året runt. Sjukt nöjd. Har även monterat ett eisenman avgas så det hörs när man kommer :) Min drar runt 0,85-0,9 med breda sommardäck, men under vintern med lite smalare och en lugnare körning runt 0,75. Brorsan kör en 335i e90 och kan även hålla med om att det är en riktigt go bil med lite mer hk. Om det är värt de extra cachen, nja det tycker inte jag. Såååå stor skillnad är det inte. + att man kör en av de sista riktiga BMW 6:an UTAN turbo med en 330i :)! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.