|
|
|
|---|---|
|
Hej, nu i morse när jag svängde av motorvägen och bromsade in för att stanna så högg det helt plötsligt till under bilen och den tvärstannade och dog. Sen när jag åkte iväg igen så gick det först bra, sen började det knacka under bilen och sen högg den till igen. Har inte tordats åka nått mer för blir orolig. Innan detta gick han hur fint som helst 4 mil. Kan det vara bakaxelras? | |
|
Ingen som har nån aning? Kan åka en bit innan nått händer, mellan 1 - 100 m sen låser den hjulen så det blir däckspår på backen, även om man kör långsamt. Då går det att backa. Har inte heller sett något i displayen. Ikväll ska jag ta med dator hem och kolla felmeddelanden på broms och växellåda iallafall. Måste väl vara nån som känner igen vad det kan bero på? |
|
| bromsbackar till handbromsen som lossnat ? | |
| Den tanken slog mig med, så hissade upp bilen idag för att ta av och kolla, men testade att rotera hjulen först för att se hur dom betedde sig, först roterade båda hjulen, sen bara det jag snurrade på | |
| Har du testat att lägga i D när du har bilen upphissad? Då borde du ju kunna höra varifrån knackandet kommer. | |
|
Yepp, gjorde det sen, och lyssnade på den, spindlarna mm med en skruvmejsel och är nu ganska säker på att det är den som är trasig. Vet nån vad dom har för utväxling mm? |
|
| Okej utväxligen tror jag ska vara 2.81 på den, men ska se när jag river ner den, är det noga på dom här vilken typ av olja man har eller går det att köpa vad första bästa reservdelsfirma säger, frågar då bmw inte hade nån aning om någonting, mer än att en ny kostar 22 000! | |
|
Sådär, hittade ett antal metallbitar och massvis av spån i bakaxeln när jag tömde oljan. Så nu är felet konstaterat! Men nu till nästa fråga. Köpte igår en annan axel, till en 530d automat. Funkar det? Samma utväxling iallafall. Men när jag vrider runt så diffdreven roterar så går den trögt över varje ny kugg. Min tanke är att så ska det inte vara, men en annan påstod att det var för att dom sitter så hårt ansatt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.