AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.425

Nya sommardäck till E65

Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Behöver köpa en ny uppsättning sommardäck till min E65, dim 245/45-19 och 275/40-19.
Har tidigare kört på Michelin Pilot Primacy då jag trott att de var bäst på en stor bil som denna med avseende på komfort och säkerhet.

Nyligen fick jag dock se att EU-märkningen för dessa däck visar på lite sämre våtgrepp jämfört med andra modeller och märken.

Nån som kan tipsa om andra däck som är bättre med avseende på grepp i vått och torrt, bra komfort, tysta samt ett plus om de även är bränslesnåla.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Nya märkningen ger dig ju både våtegenskaper, ljudnivå och rullmotstånd. Jag vet inte om ett däck förutom ljudnivå kan mätas i märkbar komfort?

Utan någon vidare jämförelse vill jag rekommendera Hancook K107, köpt dessa till flera bilar genom åren och jag är helnöjd.

Jag köpte nya Conti SC2 (billigt) bak till min E65, relativt högljudda inget jag skulle rekommendera.
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Jag köpte inför föra säsongen Goodyear asymmetric 2 och är helt nöjd.
I början va luft trycket i däcket för hög och jag tyckte att dom hördes lite mer men när jag ställde in trycket som BMW rekommenderar är dom helt ok.
Greppet är helt underbart. Rekomenderas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.