|
|
|
|---|---|
| Sommardäck 2014: Länk | |
|
Apollo däcket är verkligen överraskning. Kanske är de blivande nya premium märket? :-) Annars så slutar jag aldrig förvånas över contis höga rullmotstånd... |
|
|
Att säga att det bästa kinesiska däcket i test "konkurrerar med de bästa Europa-däcken" är ju ren lögn när det bara får 3/5 i betyg... Indiska däcket överraskar dock. Själv väntar jag på Auto Motor & Sports test, litar inte på något som skrivs i Aftonbladet, oavs påstådd källa. Wilhelm Svenselius |
|
| Apollo äger Vredestein sedan några år tillbaka | |
| Är det inte konstigt att Michelindäcken tillverkas i Tyskland och Continental i Frankrike. Jag trodde det var tvärtom och skulle gissat på att tryckfelsnisse varit i farten om inte mina egna Michelin-däck var tysklandsmärkta. | |
|
Det är vanligt att olika märkesdäck tillverkas i flera olika länder. Har haft både Pirelli, Michelin och Good Year-däck som varit tillverkade i Tyskland. Minst en uppsättning Michelin har dock varit gjorda i Frankrike. Michelindäcken på farsans bil är gjorda i Tyskland. Michelinvinterdäcken på vår Toyota som nu är såld, var gjorda i Ryssland, liksom BF-Goodrich-vinterdäcken (vilka ingår i Michelinkoncernen) till BMW:n. Pirellidäcken som sitter på BMW:n just nu är gjorda i....Italien faktiskt! Så bara för att ett däckmärke har ett "hemland", innebär det inte att alla däck görs där. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
47 fabriker med 63000 anställda har visst Michelin i Europa. Länk |
|
|
För få Kina däck att jämföra med! Finns Kinna däck som är bra till vardags körning men dessa skrivs det aldrig nåt om. |
|
| Michelin har även fabrik i Polen o Ryssland! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.