|
|
|
|---|---|
|
Har ett märkligt fel på min E39 530 DA. Om bilen är kall, tänds vorglühen när man vrider på tändningen och bilen startar direkt. Om man kör med bilen och startar den igen inom 2-3 timmar är det nästan aldrig något problem. Men om den får stå ca sex timmar, så är det högst troligt att den inte startar. Men får den stå över natten, startar den med 99,5 % säkerhet. Det har hänt att den inte startar då heller, men väntar man tjugo minuter så går det garanterat. När den inte startar, händer det att den tänder till på en elr två cylindrar, för att sedan tvärvägra gå igång. Spelar ingen roll om man kliver ur och larmar/larmar av och försöker igen. Den går inte igång. Hade in bilen på verkstad och bytte först Glödstiftmodulen, som det fanns en felkod på. Bilen blev lite snabbare igång vid minusgrader, men i övrigt lika. Nästa gång byttes Vevaxelgivaren som det fanns ett intermittent fel på. nu finns inga felkoder längre. Har fått för mig att det skulle kunna ha något med startspärren, bränsletrycket och/eller glödstiften att göra??? i den ordningen. Känns som den inte får bränsle men vet inte. Är det någon som känner igen felet? mycket tacksam för hjälp med detta irriterande fel som alltid inträffar vid fel tillfälle. Synd då bilen går som en ny bil, när den går, trots drygt 24000 mil. | |
|
Jag hade bytt bränslefilter oavsett, även göra detta lite oftare än servicen kräver då en pump är dyr att ersätta och ett filter är i det närmaste gratis med tanke på följdproblemen kan kosta. Mvh Jonas B |
|
| Jag har haft en 330xdA E46 2002 som betedde sig ngt liknande. Där bytte BMW-verkstaden matarpump och bilen var lagad! Jag tror dom mätte bränsletrycket från matarpumpen för att hitta felet, men jag är inte tillräckligt insatt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.