AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
13.034

Problem med inkodning av begagnad ljusmodul 2 på E60 530i - 2006

Sida 3 av 4
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Detta låter som kinesiska för mig : )

lägga till +MUEB i VO sedan koda MASK CAS och LMA default och sedan gör LMA custom med det du vill ha!

Du nämnde att du kunde koda remote måste jag ha ncexpert i min data eller bara en d kan kabel så löser du resten : )
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Ja du behöver en korretkt setup av std samt k+dcan kabel.
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
För att röra till det lite mer när jag kopplar upp bilen med Autocom står det på lm info AHL2 LJUSMODUL 2 MED ADAPTIVT KURVLJUS,

jag har inte kurvljus ,.

När du säger ställ in default vad innebär det fabriksinställningar ? jag monterade på en Mask professional för att aktivera och kunna spela upp mp3 låtar fick lägga till FA 663 med autologic för att kunna spela upp mp3 som jag gör nu

om Jag gör en default inställning kommer min fa kod 663 att försvinna ok mp3
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Ja du ............

Läger det på is : ) om du har vägarna förbi Malmö så är du välkommen att aktivera min välkomsljus : )
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
F-tar vart håller du hus ???
här är en bild från min modul

Länk
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Det finns ljusmoduler LM2 med och utan kurvljus.. Du kan ta bort den från VO! ($524)

Att man gör något "standard". När du lagt in saker och utr i VO så är det standard för bilen. Så nej, den försvinner inte.

Bodde i Malmö för drygt 2 år sen men flyttade upp i norr igen :)
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
detta är art nr på den nya lm2 61359192641 den har inte kurvljus , inte min bil heller och jag tror att min bils utrustning har lagts in i den nya lm2 så frågan är vart har det kommit i från ?
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Jag säger att jag lägger det på is ... men i verkligheten är jag riktigt irriterad har monterat LM2 för just välkomsbelysning men ingen framgång .

F-TAR snälla kan du inte stegför steg beskriva hur man gör så kan jag skriva ut det och gå till han som bytte chassi nr på den och försöka göra det igen ? och jag har inte cappl utan mask.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Som sagt, en ahl modul skall fungera trots att dina strålkastare inte är ahl. Funkar allt i sin ordning annars, belysning samt nivåregleringen? Den skrevs över från CAS bland annat. Eller att den skrevs med ett annat #ZB nummer eventuellt. (ID nummer)

Jag kan försöka plottra ihop något men har inte tid just nu. Annars finns det rätt så bra utförliga beskrivningar på denna eftermontering redan.
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Allting fungerar klockrent som med den gammla lm1 , men vitsen var ju att jag skulle få till välkoms ljus inta ha samma funktioner
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Denna är ok Länk

Och ni har provat att lägga till +MUEB och ändra tillverkningsdatumet?
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Länk

+MUEB och ändra tillverkningsdatumet ?

Ändra datum på vad ???

+MUEB i vilken modul lägger man till detta ?

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Ja beskrev det tidigare. #0704 funkar eller det som är lci. Det gäller VO
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
hänger inte med ?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Du måste försöka om du vill ha detta gjort.. Läs på och gör hemläxan :) Inget kommer gratis. Det mesta finns där ute redan :)
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Lånar denna tråden eftersom jag troligtvis har problem med min ljusmodul.

Lämnade bilen för att ena skyltbelysningen inte funkade och troligtvis kabelbrott vid gångjärn på bakluckan. Det hittades brott och taskiga lagningar men skyltbelysningen vill inte hoppa igång ändå. (Ja lampan är hel) :)

Killen som utför detta läste på lite och kom fram till att om man kör länge utan fungerande lampa så kan ljusmodulen paja. Är det korrekt uppfattat?

Han får en felkod på en utgående lampa i datorn också.

Todde

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Det stämmer, ja.
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Tack

Todde

Nån här som har tips på mitt problem med facelift uppdatering på min e60, skrev nyss ett inlägg på "5-serie". Väldigt tacksam om nån kunde hjälpa mig.
Mvh
ka
2
kajmac
BMW E61 530d 06
Köpte igår LM2 tänkte byta ut den mot LM1 som jag har i bilen nu. Jag blir lite förivrad vad verkligen fördelarna är. Hur jag har uppfattat det som att om jag uppgraderar till LM2 så kan jag aktivera min pre LCI angel eyes för att vara på DRL. Är det korrekt? Köpte LM2 (Länk och Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.