|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Hejsan en liten fråga till er som är insatta jag har en E61 2004. Och min ljusmodul är trasig så angeleysen lyser inte på en sida bmw säger att jag måste köpa en helt ny ljusmodul för att en beg inte går att koda. Hur har ni lyckats med en begagna å vad kostar dem på skroten? |
|
| Du kan köpa min fullt fungerande , jag gjorde misstaget att montera en ljusmodul som är från 2009 trodde att jag skulle få fler funktioner men inte ett smack....... | |
| Utgången på ljusmodulen måste låsas upp. Din befintliga modul på din 2004 är fullt fungerande. Detta problem är ett normalt tillstånd på E6X. | |
|
Okey om den är fullt fungerande hur låser man då upp den? Du som hade en fungerande om jag skulle köpa den kan man bara montera den å så fungerar det? Var sitter den på bilen? Är bilmekaniker men det är inte lätt å vet var alla bita sitter. |
|
|
Man resettar "error counter" i LM. Har gjort de på ett flertal bmws.. BMW vill tjäna en hacka genom att säga att modulen e trasig och du måste köpa en ny. Jobbet går nämligen på ca 3-4 min. Varför fungerar reste av belysningen då? ;) kan de förklara det. Den sitter under kåpan knähöjd förarplats längst till vänster, jämn höjd med OBD uttaget. |
|
| Om du läser hela tråden så ser du att kodning krävs då en ny monteras. | |
| Okey tack så jätte mycket då ska jag åka till bmw å stå på mig lite :) | |
|
F-Tar Har du hunnit kolla upp kodningen med positions ljus bak ? |
|
|
Nä sorry, ha vart i garaget hela jävla helgen å försökt få igång nivåregleringen på mina LCI lyktor me LM1.. Fattar inte vafan de e frågan om. Men ska kolla upp de ikv.. |
|
|
Förresten.. Det är korrekt föregående beskrivet. Det enda som skall till är WL_POL (Ögonbryn) soft_einschalten |
|
| Tack ! | |
|
F-TAR Enligt han som koda bilen säger att jag inte har capl den stora navin jag har mask var skall man ändra då ??? |
|
|
Vad vill han ändra där inne då? Normalt har du ju redan "follow me home" funktionen där och är mask orörd sedan innan så ska de inte ha hänt nåt. Men annars be han koda den enligt nya VO, dvs LM2. Annars kolla om ni kan hitta nåt med heimleuchten inuti mask. Kan kolla närmre efter jobbet då ja har alla dokument hemma. |
|
|
Var i dag i verkstaden med bilen, verkstaden var i kontakt med Autologic i England about min Welcom lights dom svarade The welcomligts is a car key memory option but doesent look like its available on this model . Vad menas med det ?? jag har welcome lights i min Mask idrive men den fungerar inte. |
|
|
Autologic är för dem som jobbar med BMW men egentligen inte vet vad det handlar om. Tolkar deras svar som väldigt inkompetent med tanke på att "välkomstljus" (pathway/follow me home som det kallas) finns tillgängligt via LM1 och pre-lci. Däremot funkar inte det lika bra på LM2. Nu ska vi skilja på välkomstljus och pathway då welcomelight är ett annat ord för "follow me home" för de som inte är insatt och det finns inte på LM2, däremot har LM2 welcomelight som standard från 2006-09. Dvs att bilen tänds upp vid upplåsning osv. Det går INTE att få på en pre-lci och LM1 medans follow me home/pathway går att kodas via en knapptryckning på bagagelucke knappen. Såsom jag gjort i denna video: Länk Som du ser är det en viss skillnad då jag aldrig låser bilen då jag trycker. Fungerar inget typ av ljus nu efter du monterat LM2 och fått den kodad? |
|
|
F-tar Killen i verkstaden uppdaterade den nya ljusmodulen samt kodade in den till bilen med autolgic datorn ! han sa att chassi nr stämmer inte överens med bilen. En annan kille fixade till att chassi nr på ljusmodulen blev samma som min bils med ncexpert samt kodade så att jag kan se hastighetsmätaren digitalt och reglaget till fläkten är i gång vid autoläge med. Han har försökt att få igång välkomsljuset att fungera utan resultat ! enda han klarade att göra är att ikonen välkomms belysningen i i driven syns men den har ingen funktion ! man kan bocka för den och av den men inget händer ! jag visade han texten du skrev ang kodning men han säger att han inte hittar CAPPL i min bil och att det är bilar med ccc som har det ! till din fråga om något ljus fungerar svar nej !! de funktioner som fanns/fungerade med min gamla ljus modul är EXAKT samma med min nya ljus modul ! så i princip har jag inte gjort ett skit !!! |
|
|
Min sista försök .... du skrev innan VA_WELCOMELIGHT aktiv WL_NSW (Dimljus)CAPPL: soft_einschalten - soft-on hart_einschalten - direct switch-on WL_KZL (Reg plåt) soft_einschalten - soft-on hart_einschalten - direct switch on WL_SL_1 (Positionsljus) soft_einschalten - soft-on hart_einschalten - direct switch-on WL_SL_2 (Positionsljus) soft_einschalten - soft-on hart_einschalten - direct switch-on jag har inte CAPPL: var skall jag istället gå in i ??? för att ändra parametrarna ?? och står det som du skrivit eller skall man själv skriva in detta någon satans eller skall man bara ändra till aktiv ? |
|
|
Så här vill jag att min bil skall vara |
|
|
F-Tar jag har skickat ett Pm till dig. /Rikard |
|
|
BABA ta ett chill pill ;) Jag förstår vad du säger. Prova att lägga till +MUEB i VO sedan koda MASK CAS och LMA default och sedan gör LMA custom med det du vill ha! Angående parametrarna så väljer du ett utav dem som jag skrivet, du kan inte skriva fler värden än vad som är godkänt, isf kommer du att skriva över nåt som inte finns och det tycker inte moduler om så mkt.. Jag har provat :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.