|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en e91 -08 m-sport där spiralfjädern gått av höger fram. Kontaktade bmw för byte men de var rackarns dyrt så jag tänkte försöka byta själv. Pga att den är orginalsänkt så är de ej standard fjäder så undrar jag om de är någon som vet av något bra alternativ på fjäder som inte kostar skortan. Tack på förhand Andreas | |
|
min högra framfjäder gick också av idag, jag är också intresserad av var man får tag i en ny (original längd) . borde väl vara hyffsat enkelt att byta själv ? kommer det behövas ny hjulinställning efteråt tro ? får man fråga vad bmw ville ha ? |
|
| 7300 kr. Vet inte om de beror på att bilen är sänkt med m-sport. Tyckte att de var dyrt iallafall. | |
| hittade denna sida när jag leta ny fjäder till min (orginalfjäder verkar va lätt att hitta) men denna kanske passar din om en beggad duger ?Länk | |
| Tack för den.Blir perfekt. Blir en beställning i morgon. 😂 | |
|
Har också haft fjäderhaveri. Rekomenderar att minst byta bägge fram! Byt helst både fjädrar och stötdämpare både fram och bak samt ev. fjäderbenslagringar. Det gjorde jag och det blev som en ny bil. Har för mig jag gav ca 6000 för alla delar inkl. genomslaggummi och damasker. Eibach fjädrar och KYB stötdämpare. Funkar bättre än original M-sport;) Kolla in AMOTEK.se |
|
| Har förresten en begagnad framfjäder till M-sport e91 till salu om nån är intresserad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.