|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyligen införskaffat en 320 med Sportfjädring och när jag kör över en gupp eller farthinder knarrar det från bakvagnen när bakhjulen åker över. Annars helt ljudfri i övrigt. Bilen är en 2010:a. Någon som har haft samma problem? Något som BMW tar på sig eller? Köpt bilen privat så inga företag. | |
| Har också ett jäkla knarrande, var helt olidligt att köra när de var kallt på knöliga snöiga vägar! Men nu har de blivit bättre när de är varmt. De låter även högt utanför bilen. Kan de va nå fjädersäten eller nått? Har bytt mina bakdämpare i somras och ljudet uppstod bara mitt över en dag | |
| t | |
|
det är bussningarna längst ner i hjulupphängningen bak som låter. teflonbussningar som inte ska smörjas egentligen. men jag började med att spraya 5-56 innanför gummidammskyddet och då vart det tyst i ett år ungefär. slutade med att jag borrade in smörjnipplar i hjulspindlarna bak. rätt eller fel? tyst blev det då och körde 4000 mil efter det utan att röra det igen. alternativet är nya bussningar. |
|
| Har ni fälltbart säte? Kanske låter töntigt men jag hade exakt samma fel, ett jävla knarrande när man körde över något eller körde på en sämre väg, jag 556a gångjärna till baksätet! Sen slapp jag det :,) | |
|
Ska kolla upp sätena, de lär väl inte vara farligt dyra om man vill byta dem? Om inte annat så sätter jag en klick fett då de inte borde försvinna lika fort som tex 5-56. Ska även titta upp gångjärnen till sätena. Men de är när bilen fjädrar min knarrar så de är nog bussningarna |
|
| Blir dessa dåliga efter bara 4000mil? bilen jag köpt har gått 3960mil men ska kolla upp det och sen även sätena! | |
| Det knarrar på min e91a med. Någon som kan beskriva lite mer ingående var jag skall smörja så jag får tyst på bilen ? | |
| Samma här, gnisslet kom förra vintern. Sen var det tyst några månader. Nu knarrar det på båda sidorna bak! Hur fixar man det utan att byta bussningarna? Väghållningen har jag inte märkt att det har försämrats men ljudet blir man tokig av! | |
| Byt bussningar så blir det garanterat bra. Andra genvägar kanske fungerar ett tag men varför lägga ner energi på kortvariga eller felaktiga lösningar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.