|
|
|
|---|---|
| Jaha. Vad ska man välja? Det är ungefär samma utrustning på båda men bensinaren är 50kkr dyrare men har 6000 mindre på mätaren. | |
| föredrar diesel, så jag hade valt 330d.. | |
|
Svårt att ge något råd med så lite information. pre-lci kan vara en 2006a och LCI en 2012 och värdet av 6000 mil mindre beror på hur många mil vi pratar om totalt. Om jag antar att valet står mellan 330d 2008 med 14 000 mil och 325i 2009 med 8000 mil men allt annat lika så skulle jag ta en 325i LCI. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Nu har jag fått lite mer info om bilarna. 330d är en 2007a 12000 mil automat 325i är en 2009a 5800 mil manuell Båda bilarna har M-paket och annat lulllull. |
|
| Jag skulle valt bensinaren för jag gillar den motorn ihop med manuell låda. Att den dessutom är yngre och har gått mindre tycker jag väger över. Men det är min personliga åsikt. | |
|
Jag skulle också valt 325i. +Facelift +Bensin utan turbo +Facelift (nyare) +Färre mil +Manuell (Detta kan vara ett minus för andra) -Svagare -Dyrare Tycker mig också ibland höra att de äldre 330d inte är så bränslesnåla som man kan önska. Hade varit annorlunda om det var 330d från -09. Vad får du betala för 325i? __________ Mvh Grelle |
|
| 199.000. Bilfirma | |
|
Jag föredrar egentligen diesel, men mellan dessa två hade jag också valt 325i. Yngre, färre mil och LCI väger över. Fast du kan ju hitta en fin 330d LCI istället som jag gjorde. :) Wilhelm Svenselius |
|
| Ja jag får hålla ögonen öppna ett tag till. Det brinner inte i knutarna än i alla fall :) | |
|
Drömmen borde ju såklart vara en fin 330i (272hk), men de växer inte på träd... =) __________ Mvh Grelle |
|
| Haha nä det gör dom verkligen inte! Men det håller jag med om hade varit det ultimata! | |
|
Provkör båda innan du bestämmer dig. Jag gillar inte 325 LCI då den inte har samma trevliga ljud som tidigare och är klen (relativt) på låga varv. Gillar man att varva till toppvarv är motorn förträfflig men i vardagstrafik trivs jag bättre i dieselsexan. ------- //Lövet |
|
|
Eftersom diesel suger ;-) så är det såklart 325i som gäller... =) Spelar inte det högre priset nån roll hade jag helt klart tagit en nyare 325i av dom två. 330d har dessutom (för mig) betydligt dyrare försäkring och nästan tredubbel skatt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.