|
|
|
|---|---|
|
Heyy. Söker lite info och framför allt erfarenhet om hur en 320d är som bil/pendlarbil. Särskillt e90/91 karossen. Har någon bättre omdömme om e46an så har jag inget emot den heller då jag gillar den karossen. Budgeten sträcker sig till max 150tkr. Är det är en bra bil att äga utan strul och oväntade fel? Någon skillnad på årsmoddelerna 05-09 som är absolut ett måste att ha? Vad drar den egentligen l/mil? Mycket skillnad på den och en 330 l/mil? 330 kanske är ett bättre/roligare alternativ? Automat/manuell? Det jag kollat på just nu är 320d runt 120-130tkr med m paket automat och sport inredningen. Skriv gärna några tips och råd så ska det nog kunna bli ett köp till sommaren :) | |
| Har haft en 2008 som jag var extremt nöjd med. Hade inga strul eller problem med den, bara service, däck och tanka vilket man inte behöver göra särskilt ofta :-) Min drog 0,55-0,6 på motorväg i relativt högt tempo (130-150). Känsliga punkter är koppling och svänghjul (manuella bilar) samt ett fåtal bilar har fått sin kamkedja utbytt. Välj en 2008 eller senare då de nyare motorerna kom då. | |
|
Tack för svar! Okej det låter bra. Det jag siktar på är nog automat för bekvämlightens skull. Så hoppas dom lådorna lirar som de ska då. Kunde också tänka mig att 08 var något med då de är markant dyrare än 07an. Men om man hittar en fin billig 07a-06a är det skit då eller fungerar det med de årsmoddelerna också? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.