|
|
|
|---|---|
|
Efter byte av bromskivor/klossar fram på 520 årsmod 2002, så startar ej bilen! det klickar frekvent när tändning slås på och det surrar bakom instrumentpanelen Och startmotorn verkar föreglas via något säkerhetssytem. Kontrollerade bromsvätskebehållaren (eftersom det tömts ur lite bromvätska vid bromsbytet) och nivån var helt okej. Noterade att airbag lampan indikera när tändningen slogs på, kan den föregla startmotorn? | |
|
Har du ström i batteriet? Min 540 tickade som du beskriver när det var dåligt med ström Prova med startkablar Mvh |
|
| Tack! Ska prova det! | |
|
När jag hade problem med min 330 startade den inte ens med startkablar. Det verkade som om mitt havererade batteri slukade all ström från den andra bilen. Bilen startade direkt när jag lånade batteriet från polarens bil. |
|
|
Jonas.a, då hade ni för tunna startkablar. Krävs rejäla om bilens ordinarie batteri är helkört. Min bil: Länk |
|
|
...OCH att "donatorbilen" har motorn på "förhöjd tomgång" så att dess generator laddar ordentligt! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Halloj! Det vart tyvärr inget försök med startkablar, Batteriet är urtaget och är på laddning nu! väntar med spänning : ) | |
|
Har du fortsatt problem efter att du laddat batteriet så bör du kolla upp batteriets kondition. Jag fick problem efter en kvälls felsökning med tändning av och på under nån timme på kvällen. Kikade på jobbet dagen efter och jag hade 47% startkapacitet kvar på mitt orginalbatteri från 1999. Så ditt från 2002 kanske är på gränsen till slut? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.