|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Är på jakt efter ett "rör" till luftfiltret då min torkar ut och spruckit. Vad kallas det här "röret/slangen" och vart hittar man det? Har letat runt som pajas på internet utan något svar. (menar den lilla kröken som sitter från motorn till luftfiltret, där även LMM sitter) Mvh | |
|
Hej, jag antar att det är detta är du söker: Länk |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
ett tips är att byta båda bälgarna även den som går till tomgångsmotorn 13-54-1-435-627 den lilla "blindtarmen" spricker lätt på den och man får väldigt dålig tomgång |
|
Kolla pris på BMW innan du beställer någon annanstans, gummibälgarna är faktiskt billiga där. Och så kan du på plats visa vad du behöver. Till min M52 -97 fanns det två olika bälgar varav endast en passar. ___ Min bil: Länk |
|
|
Okej jag ska ta och kolla inne på BMW. Fick däremot höra att dom är dyra för att vara en "gummibälg". Det är alltså den här delen jag söker Länk |
|
| Tror det blir nummer 3 på denna bilden: Länk | |
|
Köp inte beg, då de är snart trasiga de med. Gummit torkar och spricker. De kostar faktiskt minst på Bmw och byt båda som de säger. Den innre är nästan alltid sprucken först och vid "tarmen" till tomgångsmotorn. Det är välinvesterade pengar. Mvh Jonas B |
|
|
Minns inte exakt men ca 200:- kostar de. Då kan man räkna med att påslag är gjort med ca 1000-1500% på tillverkningskostnaden... ___ Min bil: Länk |
|
|
Hej igen. Var inne hos BMW idag och dom skulle ha 270 kr för den yttre gummibälgen, så det var inte så mycket att bråka om. Kollade även vad den inre kostade och har för mig han sa 200 kr. Dock verkar min inre bytt sedan tidigare, så körde bara på den yttre. Tack för era svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.