AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.327

Dynavin till en E91 -12. Erfarenheter någon?

Gf
4
Gforce
320dA touring Xdrive -12
Jag har en E91 -12 med bluetooth, USB och aux in samt att det är proffessional stereo (med diskanter vid backspeglarna). Har även telefonförbindelse förberett (kan inte koden men det är med vingen på taket och snap in adapter).
Jag funderar på en Dynavin då jag inte har display i min bil.
Frågan är om jag går miste om tex den inbyggda micken i taket och måste använda den i dynavin?
Hur fungerar navigatorn, finns den för navigon eller nuvi? Måste man ha sin telefon inkopplad via 3g för att kunna navigera eller är det en "riktig" gps i dynavin?
När jag kollar de siter som säljer Dynavin så står det alltid att det är tom årsmodell 11. Men min är ju en 12:a fast det är en E91. Funkar det då inte till den eller har dom bara ingen koll på Dynavin?
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Nu är det 2 år sen jag monterade min Dynavin i e93:an, men jag använder min vanliga telefon till navigatorn via wifi. Jag har för mig att det även gick att ansluta ett eget simkort i Dynavin. Det är ganska praktiskt för när det ringer, kommer telefonnumret upp i dynavins display, oavsett om jag lyssnar på radion eller annat, och jag kan även använda dynavins mikrofon eller en egen öronsnäcka. Jag kan även lyssna på t.ex.Spotify från min telefon i bilstereon via bloutooth.. Just nu har jag anslutit min gamla iphone till Ipodkabeln i handsfacket, och lyssnar på musik via den i stereon, och kan då även byta låt från knapparna på ratten, samt att låttitel m.m. visas i dynavin.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.