AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.202

BMW 330 Cab carfax

Sida 2 av 2
"Ägarinnan" heter faktist så..=)
ma
37
matjen
335iA e90 -07
Nu är det väl mer bilen i sig vi pratar om än personerna som äger den (som var väldigt trevliga och tillmötesgående när jag provade den).

Men jag har oavsett ikväll bestämt mig för att lägga ner det spåret, som ni säger så finns det lite för stora risker och det kommer troligen en dag när man vill sälja bilen vidare och då vill man ha allt på det torra och få en vettig peng för bilen, även om en bilaffär väldigt sällan är lönsam. Man får bara göra sitt bästa för att få så mycket roligt för pengarna som möjligt och tappa minimalt :)
OK..Bilen va det ja..Ratten ser fabriksny ut men växelväljarknoppen har nog suttit i nån taxi av bilden att döma..=)
Jag tror även carfax kollar i det svenska försäkringsregistret så de verkstadsreparationer som ersätts av försäkringar brukar synas, t.ex. byte av vindruta.

I den här bilen så noteras väl mätarställningen även i automatlådan. Så länge den inte är utbytt mot en begagnad så borde den också visa korrekt mätarställning och den brukar inte skruvas annat än vid renovering.

Nu är jag lite osäker vilka moduler man kan läsa mätarställningar på denna bil, men vanligtvis är det väl motorns databox (som har flera variabler man kan läsa, t.ex. total mätarställning, gångtid, sen senaste service osv), automatväxellådan. På en del bilar spararas även i ABS, AC och Airbags-styrboxarna. När man byter instrument så läser man i regel av värdet från databoxen och använder dessa värden, dvs mätarbyte skall i regel aldrig ge fel resultat efteråt på moderna bilar.

I detta fall har jag nog sett till att få en utläsning av automatlådans värden (både i timmar och km-sträcka, ibland glömmer de att ändra i timräknarna så att automatlådan kan varit igång flera hundra timmar längre än bilen)

16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Carfax har inte tillgång till central försäkringsinformation i Sverige (eller Europa för den delen heller). Bara USA.
I de fall något är noterat är det den enskilda verkstaden som samarbetar med dem.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.