|
|
|
|---|---|
|
Hej. Fick F11 LCI denna vecka. Nöjd med det mesta, men är något besviken med möjlighet till varm luft bakåt. Min "gamla" E61 hade möjlighet att justera blandningen av kall och varm luft i mittkonsolen i baksätet. (Switch-hjul med röd / blå ikon) Detta finns inte i F11/F10 (om du inte har 4-zons klimatanläggning 4NB). Det verkar som att det bara kommer (nästan) kall luft ur munstyckena i den bakre mittkonsolen, även om du har max värme i front. Någon som vet mer om detta? | |
| Någon som vet mer om detta? | |
| Ingen som vet? | |
| Har du även full värme på panelmunstyckena fram? Munstyckena bak borde ge samma temperatur som i framsätet. | |
|
Ja, jag har full värme på panelmunstyckena fram. Jag börjar tro att munstyckena bak inte är för uppvärming. Dom är till för kall luft och AC, och måste stängas för max uppvärmning bak. |
|
|
Även jag har upptäckt att det inte går att få varmluft ur de bakre mittkonsolutsläppen. Nu har jag i och för sig inte provat med värmen på MAX för både höger och vänster. Trådskaparen BMV har rätt. F.ö. är det en tråkig trend hos tillverkare av prylar att man förenklar, förbilligar och plockar bort finesser i efterkommande/uppgraderade modeller. Har man vant sig vid en tillverkare eller modelserie blir man lätt besviken när man uppgraderar. Hur stor är sannolikheten att en motorjournalist upptäcker att man inte kan få varmluft i ovannämda utsläpp i den nya modellen. Dessutom som lök på laxen har vissa fabrikanter mage att hävda att den nya modellen i detta avseende är "bättre". Jag har därför tagit för vana att då jag ser/hör ordet "bättre" byta ut det mot ordet "billigare". På så sett upplever jag att produktframställningen är mera sann. I rather go ponding |
|
| Tråkigt att höra att man tagit bort det reglaget, det finns till och med i relativt nya i treserien så man undrar hur de har tänkt. Är ännu viktigare för oss köpare att bli upplysta om fördelen med 4-zon klimat nu då. Finns kanske ändå någon fördel mer än att det är billigare att tillverka, kanske blir det lättare att hålla ett jämnare klimat i bilen eftersom man tidigare inte såg hur vredet bak var inställt. | |
|
Det låter otroligt att man inte kan få värma i de bakre utblåsen. I så fall bör BMW omgående låta 4-zonskliman ingå i våra "vinterutrustade" bilar. Släng med det i komfortpaketet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.