|
|
|
|---|---|
|
Vad ska man tänka på / kolla vid köp av en e61 bensinare LCI? Rostar dörrar och huvar på samma sätt som på e39or? | |
|
BMW har 12 års rostskyddsgaranti efter 2004. Den enda rost jag hittat på mina 3 st E61:or jag ägt har suttit på bakluckan vid shoppingluckan. Detta har BMW åtgärdat på garantin. |
|
|
Rost på bakluckan har jag redan hittat på den tilltänkta bilen. Och min e39 hämtade jag i januari i år med nymålad lucka och bakskärmar.:) Då vet jag iaf att det "bara" är bakluckan som rostar på e61? Nåt annat att tänka på vid e61 lci köp? |
|
|
I princip är det "bara" bakluckan som är speciellt rostbenägen. Huven är av aluminium så den behöver du inte kolla :) E61:an är en fantastisk bil men har tyvärr några modellrelaterade fel du skall vara varse om. Du hittar mer under Begagnatguiden till vänster i menyn.Länk Kolla speciellt * Kompressorn * Elkablar baklucka * Spridare/Högtryckspump bytta kring 2011-2012 då en större uppgradering kom. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
thekinglives |
Narvselius: Är inte dörrar och framskärmar också av aluminium? kanske inte varit det från modellseriens början, men lci har det väl. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.