AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.075

Funderingar gällande e30 Cab.

BM
20
BMWFlamman
325i cab -87
Hejsan alla bmw profs!
Jag har varigt och kollat på en bmw e30 cab från 1987 som en vän har till salu.
och det första som förvånade mig var att det satt ett m emblem på bakluckan samt ett fram i grillen, jag vet dock att det inte är en M3cab utan att det är mtech men är osäker på om det är mtech1 eller 2, stolarna, ratten och klistermärket på höger fram skärm men hur kan jag kolla om det kommer från fabriken eller om det är efter monterat?

Jag har slagit upp bilen på carfax men det gjorde mig bara mer fundersam då det inte kom fram så mycket historik som jag önskat.

Det han vill ha för bilen är 30,000kr och jag är ganska säker på att det är ett bra köp men vill bara extra kolla och försöka få så mycket kött på bena som möjligt.

Bilder kommer snarast.
BM
20
BMWFlamman
325i cab -87
här är en länk till bild albumet:

Länk

Och här är länk till carfax papperna hoppas det är läsligt:

Länk

Jag tror att märkena är påklistrade i efterhand. M-technic modellerna kom inte förrän 1989. Mer info finns på Länk
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Hej!

Snygg bil, köp fort som ---. 30 k är ett väldigt bra pris för en 325 i fint omodifierat originalskick. Låga mil dessutom. Håller med föregående skribent om att fartränder och märken troligen är en klisterövning från 90 talet. Var glad över att det är en tidig icke-faceliftad bil, klart snyggast imo. Är väl lite part i målet då jag har en tvilling med nåågot lägre mil och nåågot högre chassinummer.

Lycka till med en härlig bil!

Ps. Byt kamrem direkt!

Mats
BM
20
BMWFlamman
325i cab -87
Jörgen L:
Jaa det är kanske möjligt men jag vet att fyrkanten som blivit runt M-tehnic är för att den blivit omlackerad och då så valde man att maskera just över märket. (bild nr.8 höger fram skärm)

Salesman:
tack tack för tipsen vet att kamremen var bytt vid 8000mil men hur ofta skall/bör den bytas ?
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Vart fjärde år skall detta otyg bytas. Kommer inte ihåg om det var 4 eller 6 tusen mil, spelar väl mindre roll då en sommarcab som detta är sällan rullar sådana mil.

//Mats
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Här är utrustningslistan.

S215A
Servolenkung, drehzahlabhängig Power steering, rpm-sensitive

S286A
BMW LM Rad BMW Styling BMW LA wheel BMW Styling

S350A
Wärmeschutzglas grün Therm. insulat. glass green

S370A
Verdeck schwarz Softtop, black

S494A
Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S675A
Sound System Sound System

S680A
Radioantenne manuell Radio antenna, manual

S687A
Radiovorbereitung Radio preparation

S690A
Cassettenhalterung Cassette holder

Mvh Henrik
M-technicmärket på skärmen ska sitta i nederkanten av skärmen och inte mitt på som det gör på denna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.