|
|
|
|---|---|
Tox |
Detta är situationen! Bilen går bra på tomgång, men den känns helt orkeslös vid gaspådrag. Den bara "råmar" men det händer inget..jag skulle tippa på att jag har ca. 70 hk i den i dagsläget. Stiften är typ vita, vilket skulle betyda antingen för hög värme (tempmätern visar ej det), eller att den får för lite soppa. Har ej tagit kompprov på den men den motorbromsar bra så kompen verkar det inte vara nå´t fel på... Jag har bytt lambdan, kollat efter om den drar tjuvluft (det gör den inte), har testat en annan luftmängdmätare och kollat om den var tät i avgassytemet. Tyvärr har jag inte hittat vad som kan vara fel..=( Jag skulle vara hemskt tacksam om nån ville hjälpa mig!! //Tox Tox.. |
|
Tja Det kan vara kamremmen som kuggat över en ett hack. Har du bytt kamremm nyligen? mvh /Anders |
|
|
kolla bensinpumpen, brytarna brukar vara där det kruxar !!! Mvh/ Daniel |
|
| Har det kommit plötsligt?, om inte kan det ju va det klassiska felet att kamaxeln är slut. | |
| Knackar det om toppen mer än normalt? | |
Tox |
Tack för alla tips....jag ska genast kolla det där med kamremmen, den har jag inte bytt och bilen var så här slö när jag köpte den men trodde i min enfald att det var ett enkelt problem så som tjuvluft...icke då....=( och ja, den låter mycket i toppen tycker jag, men å andra sidan vet jag inte heller om det ska låta så mycket. Min förra bil (325i -87) lät inte så mycket iaf. tack igen Tox.. |
| Du köpte möjligtvis inte bilen i Växjö? | |
Tox |
peddo, nej jag köpte bilen utanför Skövde av ett par som lurade mig kraftigt..=(( Men jag får väl skylla mig själv... Tox.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.