|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag har precis köpt en 535d -06a som bilfirman hade bytt battei i så lite felkoder kom i samband med det, bilen varnar för fel i den aktiva styrningen , men har inga felkoder alls på det i obdn , så detta lät jag en meca verkstad titta på felen och programmera in nytt batteri, men jag får felkod på 4a27, batteri sensor, kan den störa ut aktiva styrningen ? Och ibland när man startar bilen så lyser anti spinnen (fault), Hoppas nån kan ge svar. Med vänlig hälsning, Björn | |
| Om man byter batteri till ett annat batteri med annan prestanda så kommer bilen balla ur utan omprogrammering. Har för mig att d ska va 110aH batteri i din 535d. Om firman skaffat ett på 100 aH så lär d bli knas. Be dem köpa ett orginalbatteri om det inte är ett på 110aH. | |
| Missade i din text att mecka hade programmerat om. :s | |
|
Hej troligen behöver aktiv styrningen kalibreras men inpa Har själv haft det problemet och en kalibrering fixa till det Mvh |
|
|
Känner mig dum nu, bytte själv natt på min bil för tre veckor sedan och aktiva styrningen ballade ut. Kalibrerade själv genom att vrida ratten helt till vänster o höger 3 ggr i rad sen körde ja iväg och startade om bilen efter resmålets slut, då försvann felkoden/ varningen :) |
|
| Finns inga dumma inlägg ;) men tror själv att det går att kalibrera styrningen, men det är felkoden på batt sensorn som jag inte förstår varför den är kvar, ingen med BMW scanner eller inpa i Västmanland ? Med vänlig hälsning, Björn | |
| Så fungerar styrningen på många Mercedes också. Efter dom varit strömlösa är det bara att svänga fullt åt båda hållen några gånger. Sen starta om bilen så blir det bra. | |
|
Hej, va ut och prövade och vrida som ni beskrev det utan större framsteg, Med vänlig hälsning, Björn |
|
|
Hej ända är att kalibrera med diagnostik program Hade gärna hjälpa dig men lite långt att åka Mvh |
|
| Ingen som har bmw inpa lr liknande i Västmanland ? :) | |
|
Hej alla, köpte mig obd kabel och inpa /edis program nu.. så nu har jag nollat bort lite koder osv.. Men 2st står som ritat i sten, AFS 6131 felkod, Och sen på batteri sensorn 4A27, ska man pröva att byta batteri sensorn ? eller måste man byte styrenheten till aktiva styrningen ? Mvh Björn |
|
| Min IBS är defekt fick jag reda på av verkstaden för några veckor sedan så det svaret är jag också intresserad av om man behöver byta den. Jag har inte ens märkt att den varit ur funktion om man säger så. | |
|
Hej koppla bara bort IBS en funkar lika bra finns dom som gjort det med bra resultat Mvh |
|
|
Hur gör man det ? finns det nån guide, och försvinner felkoden då ? eller ligger den vilande då? för motorlampan lyser ej pga batteri sensorn, så koden syns bara i datorn. Mvh |
|
|
Sitter en kabel mellan plus och minus polen och ett kabel stycke koppla bara isär det kabel stycket Mvh |
|
|
Och efter det ska man kunna radera felkoden på batteri sensorn då ? Jag ska pröva det senare så får vi se.. tack så mycket! Mvh Björn |
|
|
hemkommen från M bilar i vås idag, felkod 6131 flasg prosses or error nec kvarstår, dom har kontakt med styrdornet, men kan ej uppdatera det eller koda det, så byte av styrdon verkar vara det enda som ska hjälpa. 12tkr =( Mvh Björn |
|
|
Går ifrån ämnet lite, är den nån i Västmanland med omnejd som är haj på att koda dessa bilar, skulle vilja koda in antingen aux eller mera funktion i bluetoothen så man kan streama musik genom det. Har redan bt. Med vänlig hälsning, Björn |
|
|
Hej tror inte det går på -06a Rätta mig om jag har fel Mvh |
|
| Åk till nån som kan bmw de är inget fel på styrenhet troligtvis styrvinkelsensor.. Bättre betala 1500 i felsök en byta massa i onödan | |
|
ErikThörn: +1 Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.