|
|
|
|---|---|
|
Har hittat ett par fälgar som jag tänkte beställa, 18x8.5 och 18x9.5 till min E91a 2011. Men har problem när det gäller däck. Är helt novis på vad som passar etc. Bilen är inte sänkt och har ej M paket. Den stora frågan är ju: Vilka däck ska jag ha? Får absolut inte ta i nånstans, kör långa sträckor åt gången så får gärna gå bekvämt. Bor i Gbg och vägarna i stan är kassa här. Vilka däck skulle se bäst ut utan stretch och dylikt fram resp. Bak. | |
|
Originaldimensioner för E9x är 225/40-18 respektive 255/35-18, men då är fälgarna 8*18/8,5*18. Det är viktigt att hålla koll på vilket inpressningsdjup (ET) som fälgarna har. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Fram +37 bak +33. Om fälgarna är 18x8 och 18x9, vad kan tänkas vara bäst då? |
|
|
Dem flesta fälgarna bmw själva har till 3 serien som är 9" verkar ligga på et 39 så där nånstans kan väl vara vettigt att ligga. Bmw orginalmonterar 255 på sina 9" fälgar så det kan du med göra. Ditt problem är dock inte dimensionerna utan att du vill köpa en fälg som trivs bäst i bagdad. /din chef |
|
|
GBG=Bagdad! Anmäler det där svaret, och skriver en observations lapp! |
|
| Jag föreslår att du lägger upp en bild här så får vi se vad panelen säger. | |
|
Men allvarligt Johan, köper du fälgar för andras skull? Trodde inte det om dig, skulle aldrig i min vildaste fantasi slänga ut flera 1000 för att göra andra nöjda. Människans natur är att tycka olika om olika saker och tycken. Vad jag anser är snyggt att köra runt i tycker givetvis inte alla andra. Kolla bara folk som kör Volvo... Blääää... Länk |
|
|
Standarddimensioner kommer funka bra men blir nog lite strechade. Jag skulle rekommendera 235 40 fram och 265 35 bak. Erfarenhetsmässigt (från 335orna) så får man inte på mer än 265 bak utan att valsa skärmkanterna. Fram kan du köra upp till 245 men 235 räcker nog bra för att fylla ut 8,5" Det bör vara samma på 320 som 335 men jag ger inga garantier ;-) /DJ |
|
|
Ha ha lite känsligt där :) klart du ska köpa vilka fälgar du vill. Men du lade in en länk så lite bryr du dig nog ;) EDIT: vänta nu!? det här är väl inte fälgarna du visade mig? |
|
|
Ja, känsligt som fan!! Klart man får ju slänga in en länk när chefen frågar efter det, "whorthles with out pics" tråd annars ju ;-) Jodå, samma fälgar fast nu monterade, kolla in den svarta e92:an, det är fan porr i mina ögon. |
|
| Det är kopior på BBS LM så dom är väl godkända då (fast snyggare i silver). Men lägg till en tusenlapp och köp dom i sverige ist så kan du lämna tillbaka dom om dom inte passar. | |
|
Om du jämför priser, så tänk på att både moms och tull tillkommer när du handlar utanför EU! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det borde inte bli dyrare att beställa dessa replika-fälgarna t ex här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.