|
|
|
|---|---|
|
Kopplingsproblem Bmw 318is -94 E36. Hjälp uppskattas! Var ute och la någon burn, efter sista så går kopplingen i bott. Jag har med andra ord ingen koppling överhuvudtaget nu. Inget motstånd i pedalen överhuvudtaget. Trasiga kopplingsvajrar har man vart med om. Men det är väl hydraulisk koppling på dessa bilar? Jag har ingen erfarenhet av det. Vad kan ha gått åt skogen? Vart ska jag börja felsöka? Har ni några tips? Tänkte jag kollar med er innan jag kör in den i garaget och börjar riva.. Bör tilläggas att det luktar brända lameller i hela bilen nu, eller bränd koppling? Den slirar dock inget vad jag kunde märka. Kopplingspedalen släpptes ju upp fort och hårt x antal gånger vid lekandet.. Värt att nämna: Jag får in växlar lätt när bilen är avstängd. Jag startade bilen på tvåan med lite gas och körde hem den, växlade till trean på vägen hem. Gick trögt men inte konstigt när jag inte har nån koppling.. | |
|
Det är hydraulisk koppling. Om du kan trampa pedalen i botten utan att det händer något kan någon av de två "hydralerna" gått sönder. Om du tittar i bromsvätskebehållaren som är förbunden med kopplingshydralen så kan du se och fylla på. Försvinner det fort vet du att någon av hydralerna gått. "Leker man mycket med en bil som du gör så lär man sig att skruva, förutsatt att man inte har möjlighet eller vill lämna bort. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.