|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag börjar få lite panik inför årets avställning och undrar hur illa det är att ställa bilen i en ladugård? Där finns inga djur eller så men möss lär man väl inte komma undan. Ska man oroa sig för att de äter upp mina kablar i motorrummet? Det är gratis ladugård hos svärmor&svärfar eller varmgarage 7 mil bort för 500:-/mån. Vad väljer man? /Per | |
|
Hehe, jag tror inte du behöver vara rädd för att du ska få gnagare i motorn. Däremot lär det ju kunna vara ganska dammigt i en ladugård, så ett stort kapell är väl att rekomendera. Om du ändå inte litar på våra små fyrbenta vänner får du väl helt enkelt palla upp bilen så mycket det går. Lycka till! /eFx |
|
|
Jo ett kapell får den över sig. Jo sant, det enda är väl att palla upp den rejält. Fast det råder ju delade meningar om vilket som är bäst för stötdämpare m.m. Upppallning eller inte. /Per |
|
|
Stötdämparna vet jag inget om, men däcken mår bättre av uppallning. Dock tror jag inte att uppallning gör det svårare för de fyrbenta små sakerna att ta sig upp. Det enda är nog att skaffa kisse. mvh Berg Den är inte lång men den är smal...... |
|
|
Utan att ha sett "laggårn" skulle jag kanske vara lite orolig för fukten. Kan det inte vara jädrigt fuktigt där? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Länk |
|
|
Tveksam om det blir så fuktigt i en ladugård. Det är ju väldigt luftigt. Väggarna är ju inte direkt täta som på ett hus. Bilen ska ju stå på övre plan alltså. Inga små utrymmen. Jag har väl 100kvm att ha min bil på iaf och det bör ju räcka =) Kan ju ta en liten runda med den ibland :) |
|
|
Du kan få låna varm garage plats av mig gratis om du kommer och hjälper mig med att spika upp den! Fast det är ju "lite" längre bort än 7 mil!:-) Då får han ju stå med fint sällskap. Mvh Abbe Länk |
|
| Abbe: Jag sänger på mig snickarbältet och drar efter lunch :) | |
| Slänger ska det ju vara.... | |
|
Tok bra! Då är du väl här på ca 35 minuter va?! :-) Mvh Abbe Länk |
|
|
Jag hade 325:an i en lada förra vintern och det var inga problem alls, garderade med råttgift på tre platser i bilen, om nån liten råtta skulle ta sig in så skulle den förhoppningsvis tycka att giftet verkade smarrigare än inredningen. Dock fanns där inga råttor alls, levande eller döda, när jag hämtade bilen i våras. Hade den stående på nån typ av byggmatta som han med bilen bredvid lagt ut. Om jag inte hittar nåt mekgarage till i vinter så blir det ladan igen. www.malte-racing.com |
|
|
Jag tror jag kör på ladan som det känns nu. Jag kan ju vara där hur mkt som helst. Äta gratis och Mycket verktyg i hans garage :) Köper en matta av ngt slag så man kan sova brevid den ngn natt ;P |
|
|
Hur lågt vågar man gå i oljekvalité när man bara ska ha den i under vinteravställning? Total sträcka jag kommer att köra med oljan och filter blir 4 mil innan bytet i vår igen. Vågar man hälla i OKQ8 olja eller ska man köpa dyrare grejor? Tips tack! |
|
|
Väljer du en bra olja är det inga problem att också använda samma när du drar igång i vår. Du kan ju byta denna efter en kortare tid. Nya oljan surnar inte direkt efter några månader, det är framförallt en skitig olja som kan påverkas fort av tidens gång... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Länk |
|
| Jag har ändå bara 300 mil kvar till Oilservice så jag kan lika gärna göra den ett par hundra mil tidigare i vår. Byter alltid olja i bakaxeln osv på våren med. | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
zodiaken, kontakta Anticimex, det har en lite kartong du ställer under bilen, och det kommer inte vara en rått eller mus i närheten. Risken är ju som sagt att du har massa gummikablar avbiten. |
|
Tack för tipset Jörgen! Ska ringa Anticimex och höra! Det och en torrboll i bilen borde väl räcka för att täcka fukt och mus problemen. Ngn som vet vart man kan köpa lite grövre mattor på meter? /Per |
|
|
Renoverar 1600:an i en mekinredd lada... inga problem med fukt och gnagarna finns det som sagt medel mot... /Kristian |
|
|
Zodiaken: Jag är i samma sits som dig...... hör av dig när du har pratat med Anticimex. /JC |
|
|
Jacob: Jag mailar dig när jag vet ngt. Jag såg dig utanför Sportcenter igår eftermiddag. Vågar du ställa på den parkeringen med tanke på alla kärringar som slänger upp dörrarna :) /Per |
|
|
Per: Jag stod där själv när jag kom men sen stod det givetvis 2 bilar på var sin sida om min...... man gick ett varv och kollade så att inga p-skador hade skett. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.