AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.329

Tankar kring denna E91 335iA - 2007?

Tjena, lägger upp en tråd här också.

Ska ev. kika på en 335iA i helgen och tänkte höra med er här på AP om ni har någon info eller tankar om den?

Bilen i fråga är denna: Länk

Tar gärna emot råd och tankar kring bilen, vet att den legat ute ett bra tag nu och givetvis funderar man ju lite på varför den inte blir såld?
Fälgarna är tyvärr kantskrapade och den har en buckla på motorhuven men ska vara i bra skick i övrigt enligt säljaren.

Trevlig kväll!
Er
91
Erik530
Bmw 530 2009
Snygg färg, bilen har verkligen stil kan jag säga.
Priset är lite för högt om man jämför med andra 335or, men det beror säkert på att den är för snygg helt enkelt.

Som jag kan se på bilderna så finns all tänkbar utrustning.

Det du bör tänka på är turbon, om den är bytt. (vanlig problem hos 335)
Är den inte bytt så tycker jag personligen inte att du skall köpa den med tanke på att alla garantier är ute.
25-35 tkr kostar det att byta turbon.

Med vänlig hälsning Erik

da
129
davkar
MB W205 250D -16
Kanske ingen nyhet för, men jag uppfattar den som lite för dyr? Har själv bevakat 335:or ett tag och gissar att det blir väldigt svårt att de begärda pengarna, särskilt med de brister du nämner.

Lite off topic kanske, men; "går som en raket och klarar sig ändå på runt litern i stan." Låter som en fantastisk bedrift med 306 hk och 20 tums fälgar med 285:or bak.
Erik530: Det är inte vanligt att turboaggregaten (2st) ger upp men det du tänker på är kanske problemen med WG-rattle som har gjort att många bytt sina agg i förtid. Detta är dock främst ett problem på bilar med manuell låda.

Priset har jag redan diskuterat en del med säljaren och i detta fall handlar det om en bytesaffär där vi kommit fram till en mellanskillnad med de brister jag nämt inräknade.

Falsterbo: Vad bygger du din 150 000 kr värdering på?
Er
91
Erik530
Bmw 530 2009
Frippey, wg rattle = turbo byte med andra ord.

Er
91
Erik530
Bmw 530 2009
manuell eller automat, spelar mindre roll. Finns få 335or som inte har bytt turbo.
Beror lite på körstil också på hur tidigt man måste byta turbon.

35k kanske det kostar att göra jobbet med turbobyte själv. Jag lämnade in och fick det på garanti. Dock har jag kvar den specade fakturan från arbetet och där är det tillsammans med oljebyte 72400 kr lite drygt från BMW Mölndal.

Bytades pga wastegateskrammel.
Nej, wg-rattle är främst ett missljud som inte påverkar motorns funktion. Det har hänt att t.ex. de stag som brukar skrammla har kärvat och fastnat men det är inte vanligt vad jag förstår.
De flesta som har bytt sina aggregat har fått det betalt via garantin eller förs.bolag men nu när många bilar rullat över 10-12000 mil och man får stå för bytet själv kommer nog allt fler välja att leva med missljudet.

MT eller AT har en ganska stor betydelse då automaten håller uppe varvtalet på ett helt annat vis än när du kör manuell och det medför ett mycket mindre slitage på WG.
Mahhbechh: Kör du MT eller AT? Hur gick din bil innan bytet, hade du några problem med motorns funktion/effekt?
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Snygg bil!

Håll koll efter wg rattle. Som referens fick jag 185 för min svensksålda spacegrå 335 coupe i somras. Toppskick, 19" originalfälgar med en bra utrustningsnivå. 2007:a.

Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
7år och 12000 mil
225K???

Jovisst...finns tråd om felsatta priser
Som referens sålde en kollega sin 335:a för några veckor sedan, han gick ut med 145 i annonsen om jag inte minns fel, men släppte den till sist för 90' Det tycker jag var alldeles för billigt men den var extremt svårsåld och killen blev nog desperat efter att ha haft mycket problem med den. Dock helt fel spec, massor med utrustning men inte m-pkt eller skinn men dock automat (som väl kanske inte höjer priset eller gör den mer lättsåld?)
Verdi
Alldeles för dyr. 175' vore mer rimligt.
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Står inget om att han valsat för att få plats med de däcken och fälgarna där bak. Kanske har han ett högt ET-mått, oklart då det inte står i annonsen. Vet du om det är gjort?
Jag fick valsa för att få plats med 275/30/19 på 9,5 fälg med et 25, och då är bilen ganska låg med coilovers.

Kika efter rost kring bakluckan, framförallt när luckan är öppen, kring gasdämparna om det kan heta så.

Ang. priset så känns det spontant lite högt ja. Men finns det andra med motsvarande spec och betydligt lägre pris? Marknaden sätter priset så att värdera bilen rakt av till 150 är bara löjligt.

Tack för alla svar!

Som jag skrev tidigare har jag diskuterat priset med säljaren och det rör sig inte om den summan som står i annonsen längre.

OB: Nej jag tror inte det ska vara gjort, jag vill minnas att fälgarna har ett ET-mått på 35 och när man googlar runt lite på Breyton GTS så hittar man ett gäng som kör med denna setup på e91.

Tack för tipset, läste precis en tråd här på AP om de rostproblem som verkar finnas på e91.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.