AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.710

335d -08, m-fjädrar vs "vanliga"

B3
7
B3nn3
E92 335d -08
Hejsan,

Tänkte kolla om någon här har en aning om m-fjädringen skiljer något i längd(höjd?) gentemot "vanliga"?
Tycker min 335 är lite hög fram och hittat fjädrar som sänker lagom, men undrar vilka fjädrar dom utgår från.

Kanske inte skiljer något mellan m / vanliga?
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
De brukar utgå från standard om det inte står något annat. Tror det skiljer 20 mm i höjd fram mellan m-sport och standard.

Vad är det för fjädrar du kollar på?
B3
7
B3nn3
E92 335d -08
Främst fram jag vill få ner den den ser lite hög ut där, har kollat på h&r mestadels då jag har bra erfarenheter av den på mina tidigare bilar.

Funderar mellan 60 eller 45 sänkning fram, vilket blir 40 och 25 då?
Visa användare
789
johmei
335i E92
M-sport chassi gör bilen 15-20mm lägre. Sedan om själva fjädern är kortare i neutralt läge vet jag inte men det är väl inte intressant heller. Tillverkarna av eftermarknadsgrejer utgår vanligtvis från vanliga chassit, ej M-sport alltså.

Jag har H&R sport fjädrar (och original m-sport) som suttit på bilen i ett år. De ska bytas till förmån för rejsigare coilovers. Är det samma på E92 d com i så får du gärna ta över dem för en vettig peng. Jag upplever bilen som lite för låg fram med nuvarande fjädrar men "to each his own".
Så ser de på bilen: Länk
B3
7
B3nn3
E92 335d -08
Perfekt! PMa mig så löser vi det!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.