AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
21.415

Varning M6 USA Vrak!

Sida 1 av 4
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Ligger en M6a på blocket som är ett uppspacklat vrak från USA.

Länk Blocket:

Länk

Reg: DZL849 , DZL 849

Chassinr: WBSEH93496B797517

Länk USA:

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
det regnummret är en MERCEDES-BENZ , så lägg ut rätta, så folk får träff när de googlar
Er
91
Erik530
Bmw 530 2009
Fattar inte hur dom har lyckats fixa upp denna bil :-S

Finns fortfarande oreggade usa bilar som är till salu och ingen gör något åt saken.
Det är själva dödsfällan fan.

Själv tycker jag att transportstyrelsen borde göra något åt dessa skot högar.

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Det är skrämmande. Har själv sett ett sånt här vrak som jag lastade av åt en snubbe som importerade den osedd. Alla länkarmar och bärarmar var av och bara ihopsvetsade. Tråget och växellådan var också svetsat. Alla varningslampor lyste när man startade, hela bilen var spacklad och sprayburksmålad. Sa åt han att sälja den i delar, men hörde något rykte att den rullar idag.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Vart sitter ekonomin i dessa bilar? Alltså hur lönar det sig att köpa ett vrak för X kr, investera Y kr i delar och tid, Z kr i transporter och övriga omkostnader för registreringar etc?

Det känns så omfattande, krångligt och oekonomiskt. För att inte tala om vidrigt av personerna som sysslar med det. Hemskt att dessa slinker förbi systemen och kommer in hos handlarna och ut på vägarna!

"BMW, probably the best car maker in the world.."
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Affären ligger väl i bilen till stora delar byggs ihop med stulna delar från t.ex Sverige och andra delar kanske inte ens ersätts? Vem vet t.ex att samtliga airbags mm verkligen fungera?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Affären kan också så enkel att man flyttat chassinumret till en stulen bil.

-------
//Lövet
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Andreas,

kan du utveckla det lite till? Bilen är ju ett vrak från början så det räcker väl inte att bara flytta chassinumret. Ändrar dom alltid eller oftast chassinumret eller är det originella kvar efter reparationerna?

Som jag förstått det skickas ofta bilarna från USA till Baltikum, fixas där, tas till t.ex. Sverige och diverse andra länder för att säljas.

"BMW, probably the best car maker in the world.."
Dom stjäl en likadan bil och flyttar över den krockade bilens chassi på den nystulna.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Sedan finns det verkstäder i baltikum som är väldigt billiga och kombinerar man det med "fusklagning" och stulna delar, är det nog "ekonomi i det" för mindre nogaräknande individer...

Annars är som sagt "identitetsbyte" en tänkbar väg att gå för patrasket som håller på med denna typ av bilaffärer.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Ursäkta min felskrivning, skall vara DZL847 , DZL 847

Är inte Pro, så kan inte redigera mitt gamla inlägg.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Alla kan editera men bara i en timme från du skrev inlägget.

-------
//Lövet
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Jo jag vet men såg mitt misstag ca 12 timmar efter första inlägget, så då gick det ju inte ;)
Er
91
Erik530
Bmw 530 2009
Här kan man se ungefär hur dom bygger en krockad bil.
Som tidigare nämnt så använder dom stulna bilar.
Inte märkligt att bilstölden på nya bilar har ökat kraftigt!!!!

Trist att äga en sådan bil och upptäcka i efterhand (i bästa fall) att krockzonerna är borta...
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
På vilket sätt skiljer sig reparationen på videon sig från det en Audi-verkstad skulle göra här hemma i Sverige?

Varför är bilen i videon per definition sämre än den som är lagad av Audi Sverige?

Niklas

Fransosen
Er
91
Erik530
Bmw 530 2009
Länk

Länken beskriver skillnaden .

Den mest uppenbara skillnaden är att en auktoriserad Audi-verkstad hade dömt ut A5:an och skickad den till pressen.

Om nån på fullt allvar tror att en seriös verkstad skulle "dra ut" stora delar av karosseriet, med att vad det innebär i form av försvagningar i metallen osv, så kan jag drista mig att påstå att vederbörande är helt allergisk mot kunskap...
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Räcker för mig med att se på hur de går på plåten med hammare för att inse att det där är en bil jag aldrig skulle vilja sätta mig i.

Frågan är om det någonsin är ekonomi i att göra en sådan reparation annat än om bilen var i princip gratis (skrotad eller stulen). Hur man kan göra det så billigt att man får tillbaka pengarna på en gammal Audi S5... no clue.

Wilhelm Svenselius
& hur menar ni att det går till i en svensk plåtverkstad när man sätter en bil i riktbänken?
Er
91
Erik530
Bmw 530 2009
Det var en 20 åring i Storbritannien eller Nederländerna som dog i en Usa importerad bil. Anledningen var att bilen saknade airbag.
Detta kan strykas med länken ovan där larmtjänsten beskriver att dessa bilar saknar oftast airbag.

Wilhelm Audin var kanske ny den tiden dom spelade in videon. Men en sak är jag säker på, dom vinner pengar på det.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.