AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.691

Centrallås bakdörrar samt tanklucka fungerar ej 740 -00

Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Som ovan, märkte idag att bakdörrarna inte reagerar när jag låser/låser upp bilen. Samma med tanklocket? Alla säkringar såg hela ut.

Är det nån styrenhet eller ett relä tro?
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Ingen som har nån tanke? På inrådan från ett utländskt forum tog jag loss kontakten till motorn för tanklocket då det tydligen i vissa fall kan ställa till det, men utan resultat. Det verkar annars som att det kan va General Modulen som är skrot?

"The rear doors/fuel door are controlled by the General Module, whereas the front doors have their own modules that work separately from the GM. One thing you can try is unplugging the fuel door actuator (the electrical plug) above the battery. That has caused this issue in the past with others. If everything works with it unplugged, it will need to be replaced. "
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En felkodsavläsning medelst lämplig datautrustning är nog det som behövs i detta fallet.

Mvh
Asken
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Jo det har jag gjort.

Pekar väl på generalmodulen eller nåt relä i den. Får ta loss den och kolla nån dag när jag orkar:

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bra. Nån elkunnig reparatör av den gamla skolan borde nog kunna mäta sig fram till vilket relä som krånglar.

Folke kanske har någon input?

Mvh
Asken
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
På en äldre 740 -95 vi hade förr krånglade centrallåset till främre passagerardörren ca var tredje gång öppnades alla dörrar utom höger fram.
Minns inte riktigt vad det var som var fel men jag tror det var en styrmodul till centrallåset som spökade.
Kan vara något liknande fel i ditt fall kanske?

// Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.