|
|
|
|---|---|
|
Är det galet att köpa nya Yokohama V103 (2st 265 2st 235) för 6500kr som är tillverkade 2007? Enligt säljaren: these are cheap as the rears have an older dot date, 2007 i think, they have been sorted correctly and once 'scrubbed' in would be fine Är det dumt att chansa även om man tjänar många tusenlappar? | |
|
2-3 år gamla däck är väl värda halva nypriset kan tyckas. Här pratar vi 7 år gamla däck och gummit är vid det här laget stenhårt med allt vad som kommer därtill i grepp, framförallt i vått väglag... Länk är en rekommendation på en däckshandlare med priser som däckonline eller lägre. Skulle gissa att ett kvalitetsdäck typ Michelin Pilot Sport 2 skulle kosta 10-12 kkr och då vet du att du iaf har säkert väggrepp. Mina korta tankar. Mvh Asken |
|
| klacko, köp en uppsättning Michelin Pilot Super Sport till 335an nu när du jagar effektökning, du behöver greppet. En uppsättning kan du ro hem för ca 9kkr (iaf sist jag köpte) | |
|
Om jag inte minns fel brukar däckbranschen anse att upp till tre år gamla däck är "nya". Jag skulle spontant säga att sju år gamla "prestandadäck" inte längre är "prestandadäck" pga att gummit hårdnat. Gummit i däcken fortsätter att vulkas långsamt så fort de lämnat "gjutformen" i fabriken och blir således allt hårdare med tiden. Felaktig förvaring som hög värme, ozonhaltig luft (i utrymme där t ex svetsar och oljepannor används) snabbar på åldrandet. Du har dessutom ingen aning om hur de har förvarats.... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Håller med Johan B.Skulle personligen inte köpa 7 år gamla däck. | |
|
Kände lite som ni säger och valde inte de utan ett par nya. Tack för era åsiker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.