AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.037

e61 -05, Kan endast öppna bilen manuellt med nyckel i dörren.

Hej!

jag kan endast låsa upp/låsa bilen med nyckeln manuellt i dörren. bilen köptes så så jag vet inte vad som har hänt, kollade kablarna i bagageluckan och dom är omlödda och helt.

dock så kollade jag antennen under vingen och den såg lite ärgad ut. radion funkar utan störningar men tänkte om det kan vara antenn mottagaren ändå med tanke på hur den såg ut.

här finns en bild hur det såg ut : Länk
Bilen har även stått i garage av tidigare ägare i typ ett år tror jag, kan det vara så att batteriet i nycklarna är slut? när jag köpte den bytte han batteriet i bagaget samma dag och han sa att det la av efter batteri bytet, men vet inte om det går att lita på.
co
87
coffew
320D x-Drive M-sport F31 -18
Byt antennförstärkaren så ska du se att de funkar igen :)
och byta batteri i nycklarna kan du ej göra, om de inte är så att du har comfort access då går dom att byta löst
Jaa den var ju inte jätte fin tyvärr :)
Innan jag ev bestället en ny antennförstärkare, kan det vara den som spökar även att radion funkar som den ska? dock visar gps:en fel då den är fast i malmö och snurrar,
co
87
coffew
320D x-Drive M-sport F31 -18
Kan vara den som gör att de även blir dålig mottagning , dock så skulle jag tippa på att GPS felet är något annat som spökar
k3
51
k3
X3 20i 19
Jag hade samma problem med min jag bytade antennförstärkaren sen var allt ok.
felsymptom låset låste ej sig, framförallt så öppnade bakrutan sig hela tiden samt att batteriet dränerades på ström. rutorna åkte ner på halft öppet (vädringsfunktion) hoppas tipsen är till hjälp

k3 bmw cs#8231
Bytte antennförstärkaren idag utan resultat.
Kan nyckeln behöva kodas om? vet att det inte ska behövas men vad kan annars vara gaaalet?
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Först av allt måste du testa så att nycklarna lever.
Åk in till BMW så testar de detta till dig gratis, tar tio sekunder. :)

Återkom sedan här inne med svar.

Tråkigt att du antagligen köpt en dyr antennförstärkare i onödan.

Mvh Jimmy
Okeej, aa men den var ju sliten ändå men visst jag hade hoppats att det skulle hoppa igång direkt:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.