|
|
|
|---|---|
|
tja gott folk. för en vecka sedan införskaffade jag mig en 520 e39 så i dag när jag skulle köra och lämna min tjej vid bussen. så drog jag på med bilen för att undkomma bakförvarande bilar. sen när jag väl saktade in, så märkte jag att bilen började rycka, och jag kunde inte varva ut den som man ska kunna, det var som att den stryper sig tycker den går tungt, tomgången går den fint och det låter inte konstigt från motor eller dyl, märkte även när man försökte gasa med den så lukta den riktigt surt från avgaserna.. vad kan det vara ? tacksam för svar //Robin | |
| Rasad katalysator antagligen. | |
| okej, då får jag ta en tit på den i kväll tack för hjälpen! | |
| Att den luktar sur tyder på oförbränt bränsle, börja med att läsa felkoder innan du river någon katt. | |
| okej! har ju inget som jag kan läsa ur felkoder med ;/ | |
| Att knacka lite lätt, eller försöka skaka katalysatorn gör att man hör om något ligger löst i den. | |
| ja ska ta en titt på bilen i dag, så ska kolla med bränsle filter samt katten och tändningen. hoppas på att hitta felet! | |
|
Tog mig tid nu senare på kvällen att felsöka min bmw, och började med att kolla bränslet och bränsle fick det så det sjöng om det, sen gick jag på att kolla på tändstiften, och resultat blev då att stiften badade i olja ?!?! rensade tänd modulerna samt stiften, och loppen ner till stiften sedan satt ditt allt igen och nu fungerar det att varva ut henne och hon går bra nu.. Men nu till nästa fråga vad kan orsaka att det det kommer olja ner där samt att stiften badar i olja ? Är mega tacksam för svar!! //Robin |
|
|
Troligtvis dålig ventilkåpspackning, speciellt den inre som tätar runt stiftbrunnarna. Min bil: Länk |
|
| okeej tack för snabbt svar! då blir det att beställa det i moron :) btw fin bmw du har :) | |
|
Kolla under "Gör-det-själv", Hasso skrev ett mekartips för länge sedan angående byte av ventilkåpspackningen mm. - tipset går längre och behandlar även topplocket etc. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag beställde härifrån Länk Packningarna till skruvarna får man köpa på BMW. |
|
| Okej tack som fan grabbar :) verkligen tacksam! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.