|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att köpa en BMW X5 E53 facelift. Jag skulle vilja veta skillnaderna på båda karosserna förutom breddare skärm och sidostödet? Jag funderar på 3 liters motorn eftersom jag inte kör så mycket. Vad ska jag tänka på tacksam för alla svar och hjälp. Kalle Kalle 525 | |
|
Vad jag kan komma på: * sportstolar * svart takhimmel * sportratt * shadowline Hur motiverar du lilla motorn när du kommer köra lite? Känns mer rimligt med största motorn då :) |
|
|
Tack för din information! Jag har hört att V8:n krånglar och det är dyrare reservdelar till den. Jag har hört att stora motorn är mycket trevligare att köra men efter att det står mycket om v8 motorernas problem så blir det den lila motorn säkrare i längden. Har du någon erfarenhet av de större motorerna? Jag vet inte hur mycket man ska tro på det som sägs på nätet det kanske är bara rykten. MVH/Kalle |
|
|
X5 E53 finns inte med M-Sportpaket, det som finns är sportpaketet. Vilket innehåller följande till en 2004års och kostade €3200. Paket: Sport incl. Sportliche Fahrwerksabstimmung, Lenkrad:Sport-Lederlenkrad mit Multifunktionstasten,Sitzverstellung elektrisch, Sportsitze, Interieurleiste Graphit Metallic, Dachhimmel anthrazit, Blinkleuchten weiß, schwarze Auspuffblenden (nicht 3.0d), Türgriffe außen und Griffleiste Heckklappe in Wagenfarbe, diverse Außenumfänge schwarz hochglänzend (Metallic gegen Aufpreis) sowie Leichtmetallräder mit Mischbereifung Sternspeiche 132 vorn: 9Jx19 mit 255/50 R 19 hinten: 10Jx19 mit 285/45 R 19 Klarar du inte av tyska, kan jag eller någon annan översätta. Vad har du läst för skräckhistorier om 4,4an? Det jag läst är att man inte sparar något i bränsle = ta V8an. Mvh Stephan |
|
|
N62 har väl fått lite dåligt rykte pga kylvattenröret mellan topparna, men annars lär den inte strula mer än M54 i allmänhet. Tror det är viktigare att hitta en bil med rätt historik och skick än att fokusera på motorvalet om man vill ha ett lätt ägande. |
|
|
Tusen tack! Jag ska översätta med google translite. Du har säkert rätt! |
|
samke |
Jag ägde en 4,4 med sportpaketet några månader sedan. Förbannat törstig. Pendlade 12 mil om dagen med den:) Men blir inte bättre med lilla motorn på 3 liter. Den kan i vissa fall dra mer bränsle än 4,4an. Reservdelarna skiljer knappt. Skatten är nog inte heller så billigare på den lilla. Jag betalade 4800 i skatt. Väldigt trevlig bil. Dock dåligt sammanbyggd då det knäppte väldigt mycket i bilen. Byggdes väl i USA. Vet ej om det blev bättre med faceliften, min va en 01a |
| Mycket intressanta tankar! Jag visste inte att det inte skiljde sig i reservdelarna med. De som har v8 motorer är mer utrustad också. Hur mycket drog den per mil? Vilka hastigheter körde du? Dina svar är avgörade för mitt beslut. Tack för dina svar! | |
| Kör en 4,4 med 320hk och den ligger på 1,4 l/mil vid kort/stadskörning. Motorvägsfart + moms 1,1 l/mil | |
|
1,0-1,1 ligger min 3.0 bensin på landsväg . 110-120 km/H någon omkörning då o då men inget överdrivet.. Kör Stockholm - Kalmar en gång i månaden. |
|
| Hur stor är tanken? Rymmer den 100L? | |
| Tror att min är på 90l | |
| vid landsväg drar min 3.0 ca 0,85-0,95, ligger på 1,2 blandad. | |
|
Min 0,9-1,0 landsväg 1,4 stadskörning Tycker jag är väldig bra o hur nöjd som helst Snålare en v70 hehe Mycket nöjd x5 ägare |
|
| Är f rom idag åter BMW-ägare då en X5 3.0 -05 införskaffades. Eftersom man läst på lite innan så ska det bli intressant att se ang förbrukningen. Nu hade jag bara 3.5mil hem genom några mindre samhällen med 40,50, 60-sträckor och sedan ett par mil landsväg. Nollade datorn och körde inte över 90km/h och då låg min på 0.9l/milen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.