|
|
|
|---|---|
|
Hej Hade min BMW stod över helgen , när jag kom ut på måndagsmorgonen och skulle starta upp den och skrapa rutorna så hörde jag att under ett par sec under uppstart så tickade den.. (ej inspruttick). Sedan provade jag att starta om den då lät det ingenting.. Har ju läst en del om N53.. Bör jag oroa mig, eller inte.. mvh Fredrik | |
|
Du kan ju börja med att INTE ha bilen på tomgång medans du skrapar rutorna. Bilen ska startas och sedan omgående köras iväg, då får man snabbast upp oljetryck och snabbast upp arbetstempen i motorn. /Jonas |
|
|
Normalt att motorn kan ticka en kort stund vid kallstart. Om du har en 325i -07 är det en N52 och inget annat. |
|
|
Jo absolut, hade det tagit lång tid att skrapa rutorna hade jag gjort så.. men nu handla det om 10-15 sec.. men du har rätt, även om det inte besvarade min fråga.. |
|
|
Sen 07, N53 .. mvh Fredrik |
|
| Inget att bry sig om alla hydrallyftare tickar väl ibland när vare bytt olja ? jag får oxå så ibland(tomgång) men kan va svårt att säga om det är insprut eller ventil.. | |
|
Nybytt olja.. Jo så tänker jag med, alltid nojig när jag köpt ny bil.. Vet inte exakt tekniken, men på äldre bilar jag höll på med så höll inte lyftarna riktigt tätt och oljan rann ut. och när man då startade så tog det ett par sec. att fylla på lyftarna.. Enda bilen det inte var så på var en Galaxie -62 jag hade den stod ett halvår under vinterförvaring, inte ett tick under uppstart. där kan man säga täta lyftare... Mvh |
|
|
Helt normalt med tick några sekunder om bilen stått länge. Sen så tickar ju N53 en hel del från insprutningen men det verkar du ha koll på redan. ------- //Lövet |
|
|
madfred, det finns ingen "sen -07" antingen har du en -07 med N52 eller en -08 med N53. Brytpunkten är normalt från tillverkningsmånad sept 2007. Kolla upp bilen mha chassinummer så ser du vad du har. |
|
|
Oki, enligt vin N53 2008, transportstyrelsen 2007.. Tillverkad 2007-09-18. Mvh |
|
| Då har du en -08. Se själv genom att slå in reg.nr på Länk Det som står på Transportstyrelsen är tillverkningsåret. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.