AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.379

E46 320iAT 2004: Gul motorlampa och dålig gång på låga varv

Ös
138
Östra Aros
[Ingen BMW just nu]
När jag startade bilen i morse hörde jag direkt att den inte gick som den skulle. Efter en stund tändes den gula motorlampan. Bilen går riktigt risigt på tomgång, men verkar gå bra över 2000 varv/min.

Har tidigare haft problem med trasig tändspole, men då gick bilen dåligt även på varv, så det verkar det inte vara.

Ska naturligtvis försöka läsa felkoder, men är det någon som kan ha en idé om vad som kan vara fel?
ro
20
robn
E46 318iT -02
E39 525iAM -04
Ev kamaxelgivare, nån av dem. Försök få felkoder lästa och se.
Ös
138
Östra Aros
[Ingen BMW just nu]
Konstigt, i dag gick bilen bra igen. Ska bli spännande att se vilka felkoder det är.

Kan en kamaxelgivare vara ett fel som kommer och går?
ro
20
robn
E46 318iT -02
E39 525iAM -04
Läs felkoder först och kika.

Ja, jag har haft felkod på min kamaxelgivare - insugssidan, ett bra tag nu. Bilen får för sig att lägga av och inte starta efter man stängt av den. hänt 3 gånger på 7 månader, men har en ny hemma nu jag ska byta.
Ös
138
Östra Aros
[Ingen BMW just nu]
Det visade sig vara felkod från en tändspole och den byttes. Än så länge går bilen som den ska.
Jag har samma problem vad kollade du med för program jag har tillgång till carsoft men frågan är om den kan identidiera en dålig tändspole.
Jag har samma problem vad kollade du med för program jag har tillgång till carsoft men frågan är om den kan identidiera en dålig tändspole.
Ös
138
Östra Aros
[Ingen BMW just nu]
Vet ej, det var verkstaden som läste felkod och bytte tändspolen.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Delorian, BMW-scanner hittar felkod på tändspolar.

Jag har att sälja till bra pris med senaste programvaran.

Min bil:

Länk

Då borde carsoft kunna ordna det också kan man tycka ska prova först.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.