|
|
|
|---|---|
|
Tänkt skaffa mig 19" fälgar 19x8,5 fram och 9,5 bak. Har möjlighet att få ett par Michelin pilot super sport gratis och har måtten 275/35-19. Eftersom man behöver ha samma höjd på däcken så betyder det 245/40 däck fram. Min fråga är då om detta går att ha på en e60 med sport paket? Vill inte att det ska skrapa i när jag rattar fullt eller bli några andra konstigheter. Har sökt o letat länge men hittar inget som ger mig ett korrekt svar på att det går och nu hoppas jag att någon här har det på eller har testat. Har även frågat BMW och de säger att så länge däcken fram och bak är samma höjd så gör det inget men de kunde inte svara på om det kommer ta i någonstans. | |
| Vad är det för et på fälgarna? | |
| Fram kan jag välja på 12 och 18, bak finns 12,17 och 23 att välja på. Hade tänkt mig 18 fram och 17 bak men kanske bättre att välja annan? Aez Antigua heter fälgarna jag tittat på. | |
|
Det kommer skrapa fint i varje kurva och gupp när det sitter folk i bilen. |
|
| PS nu blev jag osäker. Hade 8,5" 245/35-20 och det skrapade på min förra e60 utan m sport. Även 245/35-19 8" skrapade på min gamla 525 lcitouring när bilen hade folk i baksätet. | |
|
Jag kör samma fälgbredd och samma däckdimension på min E61 med M-sportchassi och det funkar perfekt med ET12 fram och ET17 bak. Känns som det finns gott om plats och har aldrig märkt något skrap. Bilder Länk Länk ___ //Ulf |
|
|
Fel av mig. Jag kör på 245/35 respektive 275/30 men kommer att köra på dina dimensioner nästa gång då det fyller ut lite bättre. Tror att med rätt ET på fälgarna så är det inga problem med din dimension. Vad hade du för ET på dina 245/35-19? Den dimensionen är ju i princip identisk med original 245/40-18 i fråga om hjuldiameter. ___ //Ulf |
|
|
driftking: Låter väldigt märkligt att 245/35-19 skrapade, anvisningarna som sitter i dörrlisten säger till o med 245/35 fram och 275/30 bak på 19". Du måste haft en väldigt udda ET mot orginal då? Programmer: Den bilen har jag hittat bilder på när jag letat efter någon med 245/40 och 275/35! Mycket fin och samma färg som min fast jag har sedan. Jag tror också att det ska gå men frågan är vad man skulle behöva för ET för att vara på säkra sidan, om du har ET12 fram med 245/35 tycker jag nog det borde funka om jag tar ET18 för att komma in lite med fälgen. Har lite svårt o se om du har avtagbar drag krok på din men frågar ändå har du testat koppla på något släp med lite vikt med de dimensionerna? |
|
|
Hej! Har inte drag på min. ET18 funkar säkert och det är ju standard ET på 8,5" till E60/E61. ET12 är dock något snyggare jag tycka. Fram har jag svårt att tro att det skulle vara så trångt för M5 E61 kör ju med 8,5x19" ET med dimension 255/40. Begränsningarna är nog i första hand där bak och då speciellt på E61 där det är trångt innåt och då kräver lite lägre ET jämfört med E60. ___ //Ulf |
|
|
Har nu fått på fälgar och däck sedan någon vecka tillbaka, blev enormt nöjd med Breyton gts fälgar och däck dimensionen blev kanon! Fyller ut hjulhuset. Dock precis när jag börjat släppa nervositeten för att använda större däckdimension så kom första skrapet, när jag drog på i en en mjuk "S-Kurva" alltså sväng vänster sedan direkt höger, låg i ca 90 km/h. Så jag skulle bara meddela att det går att ha denna däck dimension, men man får väll tänka sig för innan man börjar busköra. Har heller inte testat att lasta bilen full vilket man nog bör vara lite vaksam över också. |
|
|
Jag kör 245/35-19 8,5 och 285/30-19 9,5, det är tight men inget som helst skrap överhuvudtaget, trots att jag kört med husvagn och full last. Vid monteringen testade jag genom att koppla från luftkompressorn bak och fjädra in hjulet helt, som sagt tight (!), men det tog inte i någonstans. Nu har ju jag xDrive så det blir annat et; nämligen et 35 runtom. Med mina valda dimensioner stämmer rullomkretsen ganska exakt med original hjul och de ger även exakt samma rullomkrets fram/bak (vilket är viktigt på xDrive...) mobilbild: Länk (förlåt, har ännu inte fixat några bättre bilder...) |
|
|
Tycker min ser tightare ut, har dock en vanlig bakhjulsdrift. Det är väll lite högre fjädrar på en xdrive? Sen är det ju annat ET som du säger vet inte hur mycket det påverkar. Länk Fick även testat lite mer igår kväll med lite folk och full packning med öl mat osv vilket jag aldrig vill göra om med dessa däcken! Skärde i hjärtat varje ojämnhet i vägen som gjorde att bilen guppa till... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.