|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en riktigt fräsch uppsättning 19-tumsfälgar till min bil, frågan är om det verkligen får plats med 275 bak på E61:an i originalutförande? Bilen är inte sänkt. Har någon mera erfarenhet av vad som passar på min bil än vad jag har? Tacksam för info ;) Going sideways is better ;) | |
|
Hej har själv 275 30 19 på min e61 funkar fint mvh |
|
|
Sedär? Då kan jag lugnt åka och inhandla 275:orna då, tackar tackar :) Going sideways is better ;) |
|
|
Kör också med den dimensionen. En aning sänkt. Inga problem. Hade tänkt lägga upp en bild, men det verkar inte gå... |
|
| Ladda upp bilden här.. Länk | |
|
Har du standard ET är det inga problem, jag har den dimensionen bak på min e60, och den är sänkt 40mm runt om. Länk BMW CS #5206 |
|
| Christer: det skiljer en hel del i plats i bakre hjulhusen mellan E60 och E61. Bara fyi :) | |
|
Vad jag vet så har den uppsättningen jag tänkt köpa, suttit en säsong på en E90 utan några skrap? ET är jag osäker på... Men det är väl där man får börja titta kanske? Going sideways is better ;) |
|
|
Har de suttit på en E90 så passar de sannolikt inte men går då att lösa med spacerplattor. Hur bred är fälgen? Jag kör med 9,5x19" och ET17 bak och det funkar bra. Vissa E60-fälgar har ET28 (t ex M172) och då blir det ofta problem innåt på E61 även om vissa har fått dem att passa. ET17 gör att fälgarna kommer längre ut så förutom att det inte skrapar på insidan så ser det snyggare ut också. Om det är E90-original så är bakfälgarna oftast 9" breda och med ET kring 40 så då behöver du åtminstone en spacer på 15mm. Är det M3-fälgar med ET23 så bör de passa på din E61. ___ //Ulf |
|
|
Bild på min E61 med samma däckdimension: Länk |
|
| Min vän har 19x11" bak med 305/25-däck, bilen är sänkt ungefär 40mm bak och det får plats utan att ta i vid körning, skärmarna är inte rörda, så 275:or får i princip alltid plats, om inte ET:t är åt skogen. | |
|
Åker på X5 4.8is fälgar på min E61 9,5x20 ET15 (mha 30mm spacer) 245/30-20 10,5x20 ET23 (mha 7mm spacer) 285/25-20 Bilen är sänkt 50mm runtom och orörda skärmar. Fram kan ta i vid snedställda hjul uppför en hög kant eller liknande men inget som stör vardagen. Bak går helt fritt. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Har fortfarande inte kommit iväg för att hämta fälgarna :( Kanske blir till helgen, då får jag reda på ET samtidigt.. Det är inte E90 originalfälgar vet jag, så ET vette tusan? Annars får det bli spacers om det gör skillnaden, 275:orna ska på! E61:an blir ju så mycket finare när de stora hjulhusen blir välfyllda :-) Going sideways is better ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.